×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جا دارد از ایشان پرسیده شود که در کدام قانون آمده است که اگر راننده ای که توسط پلیس متوقف شده به پلیس بگوید “زود جریمه کن ، عجله دارم ، باید بروم” مرتکب جرم یا خلاف شده و باید خودروی او توقیف شود؟! آیا پلیس راهنمایی و رانندگی ، مسوول نظارت بر نحوه رانندگی مردم است یا به حرف زدن آنها هم کار دارد؟!
پلیس راهنمایی و رانندگی در سال های اخیر ، خدمات بسیاری را در خصوص ایمن سازی رفت و آمد و نیز روان سازی ترافیک انجام داده است.حضور در اغلب معابر و تقاطع ها ، کنترل جدی سرعت ، برخورد با رانندگانی که با رفتارهای پرخطر ، امنیت جانی شهروندان را به خطر می اندازند ، فرهنگ سازی ترافیکی از طریق برنامه های تلویزیونی و انیمیشنی ، جا انداختن فرهنگ استفاده از کمربند و کلاه ایمنی برای سرنشینان خودروها و موتورسیکلت ها ، رایانه ای کردن بسیاری از خدمات و … همه و همه نکاتی هستند که اگر بخواهیم نگاهی به عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشیم ، بی انصافی خواهد بود به آنها اشاره نکنیم .

به گزارش عصرایران ، چه بسا ، اگر تمهیدات پلیس نبود ، آمار تصادفات و کشته ها و زخمی ها بسیار بیش از این می بود و کسی چه می داند شاید نویسنده یا خواننده این متن نیز یکی از همان قربانیان می بود.

با این حال ، وجود نمره های خوب در کارنامه پلیس راهنمایی و رانندگی نمی تواند دلیلی برای نادیده گرفتن برخی خطاها و تصمیمات ناصواب باشد.

اخیراً فرمانده نیروی انتظامی ، سردار احمدی مقدم گفته است: خودرو رانندگانی که پس از تخلف به مأموران پلیس اعلام می‌کنند “جریمه کن عجله دارم باید بروم “، توقیف می‌شود.(خبرگزاری فارس)

سرهنگ مجید پریزاد،جانشین رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در این باره گفته است:”خودرو هایی که در هنگام جریمه از سوی ماموران عجله کرده و با الفاظی ماموران را خطاب قرار دهند علاوه بر اعمال قانون، خودروی این افراد نیز توقیف می شود.(خبرگزاری دولتی برنا)

“تصمیم عجولانه” مسوولان محترم نیروی انتظامی مبنی بر توقیف خودروی رانندگانی که می گویند”عجله داریم” از آن جهت عجیب و غریب است که به هیچ قانونی مستند نشده است.
این در حالی است که پلیس ، حافظ قانون است و انتظار می رود به همین وظیفه سترگ و بسیار مهم بسنده کند ، نه این که خود در مقام قانونگذار وارد گود شود ، از نزد خود قانون وضع کند و سپس با تمسک به قوه قهریه ای که در اختیار دارد ، قانون خودش را به شهروندان تحمیل کند.

جا دارد از ایشان پرسیده شود که در کدام قانون آمده است که اگر راننده ای که توسط پلیس متوقف شده به پلیس بگوید “زود جریمه کن ، عجله دارم ، باید بروم” مرتکب جرم یا خلاف شده و باید خودروی او توقیف شود؟!
آیا پلیس راهنمایی و رانندگی ، مسوول نظارت بر نحوه رانندگی مردم است یا به حرف زدن آنها هم کار دارد؟!

جالب است که در مملکت ما همه مسوولان از آزادی بیان سخن می گویند ولی اگر راننده ای به یک مأمور پلیس در خیابان بگوید “عجله دارم” مستوجب کیفر است و باید خودروی او توقیف شود!
البته در این که باید احترام پلیس به عنوان “مأمور قانون” حفظ شود ، تردیدی نیست ولی تصمیم اخیر خود توهینی بزرگ به پلیس است چه آن که دلالت بر کم ظرفیتی نیروهای پلیس دارد.

اگر هم مسوولان پلیس اصرار دارند که گویندگان این جمله کفرآمیز(!) مجازات شوند و خودروهایشان توقیف شود ، راهش این نیست که فی البداهه چنین چیزی را ابداع کنند بلکه می بایست از طرق قانونی ، مقدمات تصویب آن در مجلس به عنوان قانون را فراهم کنند و هر گاه مجلس شورای اسلامی ، تصویب کرد که گفتن چنین جمله ای جرم است و مجازات دارند ، آن گاه با قاطعیت مصوبه را اجرا کنند و الا اگر قرار باشد هر صاحب قدرتی ، هم قانون وضع کند ، هم به استناد قانون خودش حکم صادر کند و خودش هم آن را اجرا نماید ، سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

 به نقل از سایت حامیان مردم