×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر این‌که به رغم تلاش های فراوان، ایران همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: هنوز با تحقق کامل اهداف امام راحل (ره) فاصله داریم.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در جمع نمازگزاران مسجد جامع زنجان با بیان این مطلب، اظهار کرد: محقق نشدن اهداف امام راحل، بدین معنا نیست که در طول این سال‌ها اقدامی در این راستا صورت نگرفته است، ولی آن‌گونه که انتظار می‌رفته است، پیش‌بینی‌های دوراندیشانه آن حکیم بزرگ، به سرانجام نرسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به تأثیرات سوء منفی‌نگری در مواجهه با تلاش ها و خدمات صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود هیچ اقدام مثبتی در طول این چند سال صورت نگرفته است، به‌دور از عدل و انصاف است، چرا که خدمات شایانی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و فرهنگی در سه دهه گذشته صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام منتظری در عین حال تصریح کرد: توسعه کشور دارای فاصله زیادی با نقطه مطلوب و موردنظر می‌باشد و این در حالی است که ایران اسلامی الگوی تمام کشورهای به‌پاخاسته جهان است.

وی با تأکید بر این‌که برخی از آمارهای ارائه شده به مردم، دور از واقعیت می‌باشد، یادآور شد: هیچ سازمان، ارگان و مسئولی حق ندارد با ارائه آمارها و وعده‌های دور از واقعیت، در مردم انتظاراتی را ایجاد کرده و توانایی برطرف‌سازی این نیاز را نیز نداشته باشند و باعث سلب اعتماد مردم شوند.

این مقام قضایی هم‌چنین با اشاره به انقلاب‌های اخیر مصر و لیبی، ادامه داد: مردم مصر و لیبی، ایرانیان را که در مقابل ستم شاه ایستاده و با شعار «الله اکبر» اسلام را فراگیر و قرآن را حکم‌ران کردند، الگوی خود می‌دانند.

رئیس دیوان عدالت اداری با تأکید بر سختی‌های موجود در راه عدالت‌گستری، اظهار کرد: توصیه می‌شود شکایت‌ها و دعاوی را در بین خود رفع کرده و یا در صورت لزوم با فرد امینی مشکل را مطرح و از او برای رفع آن کمک بجویید و باید سعی شود تا آمار مراجعه به مراکز قضایی به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام منتظری هم‌چنین یاداور شد: با اقدامات به‌موقع و هوشمندانه قوه‌قضائیه، بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ کشور ریشه‌یابی شده است که به‌دلیل مسائل امنیتی به بعضی از موارد به‌صورت ریزتر نمی‌توان اشاره کرد.