×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

زنی در دادگاه خانواده گفت: همسرم به دلیل اینکه اگر من تحصیلاتم را ادامه دهم از نظر مقطع تحصیلی به مرتبه بالاتری از او می‌رسم، این اجازه را به من نمی‌دهد.

 زنی با حضور در دادگاه خانواده ضمن ارائه درخواست طلاق خود به قاضی جلسه در خصوص دلیل جدایی‌اش، اظهارکرد: یک سال پیش با تفاهم کامل به عقد همسرم درآمدم، به امید آنکه می‌خواهم یک زندگی خوب و بدون دغدغه را شروع کنم، اما غافل از اینکه دوران قبل از ازدواج با دوران بعد از آن تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی مدعی شد: در دوران عقد، روزهای خوبی را با همسرم داشتم، همسرم فردی مهربان و خوش اخلاق بود و در آن مدت کوچکترین بی‌احترامی نسبت به یکدیگر نداشتیم و من فکر می‌کردم که چقدر انتخابم درست بوده در حالی که روزگار همیشه آن‌طور که ما می‌خواهیم به سازهای‌مان نمی‌رقصد.

این زن جوان در حالی که به شدت نگران و پریشان به نظر می‌رسید، گفت: در دوران عقد، همانطور که به شوهرم گفته بودم، مشغول درس خواندن بودم و برای تمام کردن درسم باید آن را تا بعد از ازدواج ادامه می‌دادم و همسرم نه تنها با این قضیه مخالفتی نکرد بلکه مرا تشویق به ادامه تحصیل نیز می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از ازدواج‌مان همسرم با بهانه‌ تراشیدن‌های مختلف دیگر اجازه ادامه تحصیل را به من نداد زیرا به اعتقاد او، زن باید هدفش تربیت کردن فرزندان و رسیدگی به امور منزل باشد، ابتدا با خواهش کردن از او خواستم رضایت دهد تا این ترم را به پایان برسانم زیرا آن ترم، ترم آخر من محسوب می‌شد اما همسرم تحت هیچ شرایطی راضی نمی‌شد و زمانی که از او می‌پرسیدم چرا قبل از ازدواج عنوان نکردی که دوست نداری من به تحصیلاتم ادامه دهم می‌گفت زیرا آن موقع نمی‌دانستم که درس خواندن تو باعث می‌شود از نظر تحصیلات از من برتر باشی و من نمی‌توانم این مساله را تحمل کنم.

این زن جوان افزود: همسرم به دلیل اینکه اگر من تحصیلاتم را ادامه دهم از نظر مقطع تحصیلی به مرتبه بالاتری از او می‌رسم، این اجازه را به من نداد تا درسم را به پایان برسانم و به همین علت اکنون خواهان جدایی از وی هستم.

 قاضی جلسه به دلیل عدم حضور مرد در دادگاه حکم طلاق را صادر نکرد و ادامه رسیدگی به پرونده را به جلسه بعد موکول کرد.