×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

77-43معاون اول قوه قضاییه گفت: روحانیت همواره مورد اعتماد و مرجع مردم بوده و هست و اعتماد مردم به یک فرد روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بار دیگر این امر را ثابت کرد.

منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین رییسی در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این‌که «انسانیت انسان، در گرو ارتباط او با خدا و قرآن کریم است» گفت: اگر انسان بخواهد به خلیفه‎اللهی نایل شود باید لوازم این کار را که اطاعت از خدا و تلاش برای اقامه فرامین الهی در زمین است فراهم کند.

وی افزود: علما، دو پیمان با قرآن و خداوند دارند که این دو در قالب پیمان تعلیم تعلم شکل یافته است که در هر دو زمینه جهاد در راه خداوند فراهم است، یکی در جبهه علمی و فراگیری و آموزش و دیگری در حوزه تلاش در عرصه اجرای عدالت در روی زمین.

وی اظهار کرد: اگر نگاه به علم، توحیدی باشد قطعا برایند و نتیجه و آثار علم به سوی توحید و خداوند می‎رود؛ خواه این علم علم زمین‌شناسی باشد یا علم فلسفه.

این عضو مجلس خبرگان یادآور شد: قرآن بین تزکیه منفی و مثبت تفکیک قائل شده است؛ زیرا این دو حوزه تفاوت بین خودستایی و خودستایی است؛ تزکیه جز در پرتوی باید و نبایدهای خدایی حاصل نمی‎شود؛ خداوند به مبلغان توصیه کرده است که در این راه که راه تبلیغ و تبیین دین است از هیچ تهدیدی هراس نداشته باشید.

وی گفت: یکی از دلایلی که دشمنان به رغم شعارهای جهانی خود مبنی بر آزادی بیان و رسانه صدها و هزاران شبکه مستهجن را آزاد گذاشته و فقط اقدام به بستن شبکه‎های ما می‎کنند نشان از حقانیت و مسیر درستی است که برای اجرای عدالت در جهان در پیش گرفته‎ایم.

وی اظهار کرد: تفاوت تبلیغ ما با دیگران این است؛ روحانیت شیعه و مبلغان شعار بیایید را سر می‎دهند و دیگران شعار بروید؛ در این زمینه ابتدا گفته می‎شود که یک مبلغ باید ابتدا خود با تزکیه به مقامات عالی برسد و بعد مردم را به سمت خداوند سوق دهد.

رییسی گفت: امروز نظام روحانیت امن‎ترین و تاثیرگذارترین و مطمئن‎ترین سازمان و مرجع مردم است. مردم به این سازمان نورانی اعتماد دارند و به جرات اگر امروز مردم یک فرد روحانی را در این شرایط حساس به ریاست جمهوری بر می‎گزینند به دلیل اعتمادی است که به این سازمان دارند.

وی اظهار کرد: پیام امروز ما به جامعه آشفته شده مصر آن است که رمز موفقیت و نجات ملت مصر، توسل و تکیه به مکتب اهل بیت(ع) است و همان‌گونه که این ملت در دلدادگی به این خاندان نورانی مشهور هستند، باید این دلدادگی را که مهمترین عامل پیوند دهنده وحدت‌بخش مسلمانان است را به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: به برکت مجاهدت امام راحل و بنیانگذاری نظام ولایت فقیه تمام راه‎های نفوذ و سلطه بیگانگان بر مردم قطع شده است و مراجع و بزرگان حوزه نیز هدایت جریان روشن و نورانی روحانیت را به دست گرفته‎اند و مسوول حفظ و صیانت از این جریان مبارک هستند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: وظیفه بنیادین روحانیت اشاعه و گسترش اخلاق در جامعه است و مهمترین مشکل امروز نیز مشکل فضایل اخلاقی است و اگر این فضایل اخلاقی در جامعه ساری و جاری شود تمام مشکلات مردم از جمله طلاق و اعتیاد و… ریشه کن خواهد شد.