×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون اول قوه قضائیه گفت: وجود دادگاه ویژه روحانیت، امتیاز دادن به روحانیت نیست و در نظام اسلامی هیچ قشری از جامعه بر دیگری امتیازی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در همایش سراسری قضات دادسراها و دادگاههای ویژه روحانیت اظهار کرد: تشکیل دادگاه ویژه روحانیت برای حفظ عدالت صورت گرفته است.
وی با هشدار نسبت به ترویج عرفانهای کاذب، تاکید کرد: باید با عرفانهای کاذب که به صورت شبکهای در کشور فعالیت و دین مردم را تهدید میکنند، مبارزه کنیم.
معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری ایام ولادت رسولالله (ص) را هفته وحدت اعلام کردند یک جریان شیعی تکفیری آن را هفته برائت اعلام کرد، این مسئله نشان از وجود جریانهای انحرافی دارد و باید با اینها برخورد شود. ما اطمینان داریم که پشت این قضیه، دشمنان نظام اسلامی و تشیع هستند.
رئیسی ادامه داد: مقام معظم رهبری وحدت را به عنوان استراتژی و یک راهبرد اساسی میدانند. اطمینان داریم که پشت این قضایا، سازماندهی وجود دارد.
معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: علیرغم شیطنتها و توطئههایی که علیه روحانیت انجام میشود، همچنان اثرگذارترین قشر جامعه هستند؛ البته اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با اشاره به فلسفه شکلگیری این نهاد، گفت: دادگاه ویژه روحانیت با توجه به ضرورتهایی که وجود داشت، در زمان امام(ره) شکل گرفت و بعد از رحلت ایشان، نظر مقام معظم رهبری بر این بود که این تشکیلات با قدرت به کار خود ادامه دهد