×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: مسئولیت قضاوت در مقابل خداوند، مردم و خود قاضی بسیار دشوار است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی احمدی‌میانجی با حضور در جمع نمازگزاران مسجدالنبی (ص) زنجان، اظهار کرد: جوانان رزمنده در طول هشت سال دفاع‌مقدس، با ایثار و فداکاری‌های خود، نمونه‌های بارز یاران وفادار حضرت علی ‌(ع) بوده و امروز وظیفه ما است که یاد و خاطره فداکاری‌ها و زحمات آنها را حفظ کنیم.

وی، از شغل به‌عنوان یکی از روزی‌های خداوند به بندگانش یاد کرد و گفت: برخی شغل‌ها از نظر مسئولیت دنیوی و اخروی بسیار دشوار است که یکی از این مشاغل دشوار، قضاوت می‌باشد.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه تصریح کرد: در زمانه‌ای که انسان‌ها بسیار پیچیده هستند، پیدا کردن حق و تلاش برای رسیدن به آن مخصوصاً در دعاوی خانوادگی بسیار دشوار بوده و به طور قطع، ۵۰ درصد از مراجعین به دادگستری‌ها، ناراضی خواهند بود.

حجت‌الاسلام احمدی‌میانجی، حکم کردن به‌حق را در درجه بعدی دشواری قرار داد و اظهار کرد: تا زمانی که قاضی، اظهارات دو طرف دعوا را نشنیده باشد، قضاوت و حکم دادن کار بسیار دشواری است و از اینجا مسئولیت وی در مقابل خداوند متعال، مردم و خود او مشخص می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: امیدواریم با افزایش صلح و سازش در جامعه، روزی برسد که تمامی دعاوی با مصالحه و توافق طرفین حل شده و اخلاق حمیده در کشور افزایش یابد.