×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

طی مراسمی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر واعظی معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه و جمعی از مدیران، مشاوران و اساتید علمی معاونت آموزش و تحقیقات، جلسه تودیع حسن افشار مدیر کل پیشین آموزش قضات برگزار و دکتر غلامرضا موحدیان به عنوان مدیرکل جدید آموزش قضات معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه در این مراسم با تبریک ایام میلاد بابرکت حضرت فاطمه زهرا (س)، ضمن تقدیر از خدمات    حسن افشار مدیرکل پیشین آموزش قضات گفت: واقعیت این است که در عرصه آموزش این معاونت به حمدالله مسیری رو به رشد داشته است و شاهد این رو به رشد و حرکت، اقداماتی است که ریاست محترم قوه قضائیه انجام داده اند و اعتماد کرده اند و معاونت آموزش را مأمور کرده اند که سالی ۸۰۰  کار آموز قضایی جذب و تربیت کرده و تحویل قوه قضائیه دهد. این خیلی مسئولیت سنگینی است.  بحث دیگر که در حال انجام است بحث آموزش اناطه ارتقای پستهای قضایی به آموزش است. یعنی ما پیشنهاد کردیم تصدی پستهای قضایی مهم منوط به دیدن آموزشهای خاصی شود. این پیشنهاد با تدوین آیین نامه مربوط در نوبت تصویب ریاست محترم قوه قضاییه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در قسمت دیگری از سخنانش به انتظارات خود از جناب آقای موحدیان به عنوان مدیرکل آموزش قضات اشاره و تصریح کرد: من از ایشان انتظار دارم در دوران تصدی خود ابتدا وضعیت علمی دوره های کارآموزی را ارتقاء دهند. اگر بتوانیم سطح آموزش های مهارتی و کاربردی کارآموز را که حدوداً یک سال در اختیار آموزش است را ارتقاء دهیم، وقتی که وارد سیستم قضا می شود واقعاً کارآمد خواهد بود. انتظار دوم من راه اندازی گروههای علمی است. ما در آئین نامه جدید پیش بینی کرده‌ایم ۳ الی ۴ گروه علمی تشکیل شود. انتظار این است که از اساتید به نام، باانگیزه و شادابی که واقعاً انگیزه پرورش نیرو را دارند انتخاب کنید. این گروههای علمی باید سرفصلها را به روز و کارآمد کنند.در انتخاب اساتید مشارکت کنند.بر نحوه تدریس استاد نظارت داشته باشند و سایر ماموریتهای محوله را مطابق مقررات بر عهده دارند.
معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه انتظار سوم خود را در زمینه کارورزی قضایی عنوان کرد گفت: یکی از کارهای خوبی که در معاونت آموزش و تحقیقات عملی شد این بود که کارورزی کارآموزان قضایی را در محاکم از این رخوت نجات دادیم و به آن تحرک دادیم. به این گونه که کارورزی قضایی به سبک و سیاق انترنی در  آموزشهای حرفه ای پزشکی انجام شود. به این نحو که کارآموز قضایی ورود در پرونده پیدا کند و دستورات پرونده را صادر کند ولی امضای قاضی پرونده روی آن باشد که عملاً کارآموز در رسیدگی به پرونده ها ایفای نقش  کند. آئین نامه آن تنظیم و تصویب شد و هماهنگی های لازم با روسای مجتمع ها انجام شد. انتظاری که از جناب آقای موحدیان داریم این است که به دقت مراقبت کنند که این کار انجام گیرد.
وی ادامه داد: طرح اناطه آموزشی بخشی از آن به شما نیز مربوط می شود. انتظار آخر من این است که باب شما مسدود به روی کارآموزان قضایی نباشد. یعنی طوری مدیریت فرمائید که مواجهه حضوری با آنها داشته باشید تا مسائل و مشکلاتشان را عرضه کنند و شما هم اهتمام به برآورد خواسته های مشروع و معقولشان داشته باشید.  آخرین نکته این است که ما طلبه ها بین حسن فعلی و حسن فاعلی تفکیک قائل می شویم. خیلی کارها و خدمات خوبی انجام می شود که حسن فعلی دارند ولی همه ما که به خصوص مسئولیت داریم باید سعی کنیم که حسن فاعلی هم داشته باشیم.  انشاءالله که خداوند به همه ما نیت درست و اخلاص در عمل بدهد و من برای برادر بزرگوار جناب آقای افشار و موحدیان از خداوند متعال می خواهم که عمل آنها را از مصادیق قدم صدق قرار دهد.
گفتنی است، حسن افشار در ابتدای جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکردهای مجموعه تحت امر خود طی دوران مدیریتی خویش پرداخت.
لازم به ذکر است دکتر غلامرضا موحدیان پیش از این ریاست شعبه ۴۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران را بر عهده داشت. همچنین مدیر کلی آموزش کارکنان اداری و مردمی معاونت آموزش و تحقیقات نیز جزو سوابق پیشین مدیریتی وی است. وی اکنون با حفظ سمت دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، عهده دار مدیر کلی آموزش قضات شده است