×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

یک دادگاه ایالتی در آمریکا، فردی را که پست الکترونیکی ستارگان سینما و خوانندگان این کشور را هک کرده بود به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.

«کریستوفر چینی» ۳۵ ساله به دلیل هک کردن ایمیل ده‌ها تن از ستارگان هالیوود و خوانندگان و ارسال اطلاعات خصوصی آنها در شبکه‌های اینترنتی مجرم شناخته شد.

وی پس از ۱۱ ماه تحقیقات مقامات فدرال در نهایت در دادگاه به ۹ مورد جرایم کامپیوتری متهم شد. وی که اهل ایالت فلورید است پذیرفت که بدون اجازه به کامپیوتر ۵۰ فرد مشهور آمریکایی وارد شده و حتی مکالمات آن‌ها را ضبط کرده است. بدترین رسوایی در این زمینه مربوط به انتشار عکس‌های برهنه خانم اسکارلت یوهانسون ستاره‌ هالیوود در اینترنت است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، تنها چند تن از قربانیان «چینی» قبول کردند که هویت‌شان فاش شود تا مردم بفهمند که اطلاعات منتشر شده از آنها دزدی و در واقع شخصی بوده است.

قاضی اس‌جیمز اوترو در پی صدور حکم ۱۰ سال زندان برای «کریستوفر چینی» گفت که درک تفکر کسی که چنین کاری را انجام می‌دهد بسیار سخت است؛ در حالی‌که این جرم به اندازه تعقیب کردن یک نفر می‌تواند جدی و زیان‌آور باشد.

چینی در دادگاه گفت که با ورود به ایمیل‌های این افراد توانسته به یک سری دیگر از اطلاعات آن‌ها نظیر عکس‌ها، قراردادها و فیلمنامه‌های آنها دسترسی پیدا کند. وی سپس با رجوع به قراردادها نام افراد دیگری را پیدا کرده و به برخی از آنها ایمیل فرستاده و درخواست عکس از آنها کرده بود.

او اولین عکس‌ها را به وب سایتی که اخبار خصوصی در مورد افراد مشهور می‌نویسند می‌فرستاد و آنها نیز عکس‌ها را منتشر می‌کردند.