×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه، گفت: کار اصلی قوه قضائیه، قانونمند کردن نظام و مسئولان بوده و سعی دارد که فرهنگ قانون‌گرایی را در بین آنان و مردم ترویج دهد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین علی رازینی در جمع نمازگزاران زنجانی در مسجد قائم آل‌محمد (ص)، ابراز کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی موظف به تأمین عدالت در میان مردم بوده و نباید از آنان فاصله داشته باشند.

وی اظهار کرد: عدم امر به معروف و نهی‌ از منکر باعث تسلط افراد در جامعه می‌شود که مردم باید در صحنه مبارزه با آنان حضور داشته باشند.

معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه با اشاره به اینکه شاخه‌های حکومت متعدد بوده و به همین جهت نحوه مراجعه مردم نیز گوناگون است، افزود: هیچ مسئولی نمی‌تواند با همه دستگاه‌ها در ارتباط باشد، بنابراین باید مسئولان و مردم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

حجت‌الاسلام رازینی، گفت: در اسلام برخی مجازات‌ها سنگین بوده و اثبات آن‌ها نیز سخت است، بنابراین برای محکوم کردن مجرم باید جرم وی احراز شده و قانون‌گذار با وضع قوانین، زمینه‌ساز کاهش جرم و جنایت در جامعه باشد.

معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه‌قضائیه، خاطرنشان کرد: امنیت صرفاً به دست قاضی و نیروی انتظامی حاکم نشده و اهتمام مردم را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام رازینی، تصریح کرد: فساد اقتصادی و اداری دو چهره یک واقعیت تلخ بوده که منکر وجود آن در بخش‌های اداری نیستیم.

وی با اشاره به این‌که کار دستگاه قضایی لازمه‌اش تعامل با مردم است، عنوان کرد: مسئولان عالی‌رتبه نظام موظف هستند از جریانات کلی امور باخبر بوده و نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها را از نزدیک مشاهده کنند.

معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه، با بیان این‌که هدف اصلی قوه قضائیه، حرکت دادن مردم و مسئولان در مسیر قانون‌گرایی و ترویج این فرهنگ در بین آنان می‌باشد، یادآور شد: در حوزه مسائل حقوقی، الزام به تنظیم سند و در حوزه مسائل کیفری جرایم مرتبط با موادمخدر بیشترین مراجعات مردمی در دستگاه قضایی کشور را تشکیل می‌دهد.