×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان نظامی تهران مسؤولیت قضایی در نظام اسلامی را بسیار سخت و سنگین توصیف کرد وگفت: شرایطی که اسلام برای قاضی تعیین کرده این قدر حساس و ظریف است که حتی نباید در هنگام دادرسی نگاه تبعیض آمیز به طرفین دعوی داشته باشد.

حجت السلام والمسلمین شکرالله بهرامی در مراسم معارفه دادستان نظامی قزوین با تأکید بر این که در مسؤولیت قضایی از هیچ تلاش و کوششی برای خدمت رسانی به مردم نباید فروگذاری کرد، اظهار داشت: با اجرای دقیق قوانین و مقررات در جهت اجرای عدالت و احقاق حق قدم برداریم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون دشمن همه توان و نیرو خود را برای ضربه زدن به نظام ولایی بکار گرفته است و ما به عنوان سربازان این نظام با عمل به وظایف و مسؤولیت هایمان، توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

دادستان نظامی تهران به وظایف مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد وگفت: طبق اصل ۱۰۲ قانون اساسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح مرجع اختصاصی برای حفظ و حراست از نیروهای مسلح است که با رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌ها، اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آموزش‌های قضایی، در جهت صیانت از نیروهای مسلح تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نیز در این مراسم، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم افزود: به عنوان سربازان ولایت این احساس در ما ایجاد می شود که در تحقق بسیاری از خواسته های ایشان می توانیم نقش پیدا کنیم و این وظیفه ما را بسیار سنگین تر می کند.

سردار سالار آبنوش گفت: این سخن ایشان که فرمودند:” موضع نظام جمهوری اسلامی ایران قرص و محکم شده است به طوری که ما تمام چالش های آینده را به سلامت پشت سر می گذرانیم” باعث قوت قلب ما در دفاع از نظام اسلامی شده است.

وی در پایان، حمایت و اقدامات پیشگیرانه سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت حفظ سلامت نیروهای مسلح از آسیب‌ها و جرایم را، پشتیبان محکمی در دفاع از امنیت کشور خواند.

فرمانده انتظامی استان قزوین دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به نقش امنیت در رشد و توسعه کشورها، افزود: امنیت زیر ساخت یک جامعه نوین و مدرن است که عدم تأمین آن، می‌تواند رشد و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تحت الشعاع قرار دهد.

سردار مسعود جعفری نسب با اشاره به نقش مردم در تأمین امنیت کشور اظهار داشت: امنیت در جمهوری اسلامی ایران در دنیای امروز با نقش و حضور مؤثر مردم در تأمین امنیت پایدار ، تعریف جدیدی پیدا کرده و نظام اسلامی این مهم را به اثبات رسانده است.

فرمانده انتظامی قزوین در همین ارتباط به نقش مردم در خاموش کردن آتش فتنه در سال گذشته اشاره کرد و افزود:حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های نهم دی و ۲۲بهمن ماه سال ۸۸ باعث شد آن فشار و هجمه‌ای که طی هشت ماه از سوی دشمنان انقلاب اسلامی بر کشور وارد شد، خنثی شود.

در ادامه این مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات کریم جوادی، رحیم یونسی به عنوان دادستان نظامی جدید استان قزوین معرفی شد.

در ابتدای این مراسم،رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با تعامل و ارتباط با یگان‌های مسلح و نهادهای مختلف، برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را در جهت حفظ و صیانت از نیروهای مسلح بیان داشته است.

منصور فلکی افزود: خوشبختانه با رسیدگی‌های به موقع و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع تاکنون شکایت مردمی از سازمان قضایی نیروهای مسلح استان نداشته‌ایم و رضایتمندی مراجعین حتی الامکان فراهم شده است.

دادستان نظامی جدید استان قزوین، با بیان این که امنیت یکی از اساسی ترین نیازهای جوامع بشری و زیربنای رشد و توسعه کشورهاست، افزود: قوه قضائیه به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم با اجرای عدالت و احقاق حق حاکم شدن شایسته امنیت در جامعه را فراهم می‌کند.

رحیم یونسی به نقش پلیس در این زمینه اشاره کرد و افزود: پلیس باید از روحیه بزرگ منشی، شجاعت و اخلاق اسلامی برخوردار باشد تا ضمن کنترل هیجانات ناشی از خشونت مأمورین، روحیه ترحم بر ضعیفان و دستگیری از ناتوانان در برابر قدرتمندان و اغنیاء را داشته باشد.

دادستان جدید نظامی قزوین، تلاش در جهت اجرای برنامه پیشگیری از وقوع جرم از طریق آموزش مسائل حقوقی، استفاده از درست و منطقی از تأسیس تعلیق تعقیب برای مجرمین فاقد سابقه در جرایم غیر عمدی به منظور اصلاح بزهکار، سرعت در رسیدگی با حفظ کیفیت تصمیمات قضایی، تلاش در جهت تقویت اعتماد مردم و نیروهای مسلح به دادسرای نظامی و ایجاد تعامل سازنده با نیروهای مسلح با رعایت اصل بی طرفی و استقلال قضایی را از جمله اولویت های کاری خود در سمت جدید عنوان کرد.