×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

قاضی رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی گفت: مطابق ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری،هویت متهمان باید محفوظ بماند و تصویری از آنها منتشر نشود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، ناصر سراج در ابتدای دومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی قاضی ناصر سراج با بیان اینکه برخی شهروندان به عدم انتشار تصاویر و اسامی متهمان این پرونده انتقاد داشتندگفت: این اتفاق به خاطر این است که براساس ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری، هویت متهمان باید محفوظ بماند و تصویری از آنها منتشر نشود.
همچنین در این جلسه کیفرخواست دومین متهم پرونده فساد بزرگ بانکی از سوی نماینده دادستان قرائت شد.
براساس کیفرخواست صادره، اتهاماتی مانند افساد فیالارض از طریق گشایش السیهای غیرقانونی به مبلغ ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان، ایجاد شبکه تبانی بانکی، اخذ رشوه به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان، پولشویی از طریق خرید املاک و پرداخت رشوه به افراد مختلف، به این متهم نسبت داده شده است.
در دومین جلسه محاکمه متهمان فساد بزرگ بانکی که به ریاست قاضی سراج آغاز شد، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، نماینده دادستان، نمایندگان حقوقی بانکهای مطرح در این پرونده، ۳۲ متهم پرونده، به همراه وکلای مدافع آنان، تعدادی از خانواده متهمان و اهالی رسانه در شعبه اول دادگاه انقلاب حضور داشتند.