×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی  و تشریفات قوه قضاییه  به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژیه با اشاره به اینکه اجرای عدالت از وظایف اصلی حکومت اسلامی است عدالت را در اسلام بر خلاف مکاتب غربی مبتنی بر حق و آن را امری دانست که همگان از آن بهره مند می شوند حتی محکومان، به این معنا که با اجرای عدالت محکوم از مجازات اخروی معاف می شود .

وی ارزش عدالت را از بسیاری دیگر از فضایل از جمله احسان وایثار و جود بالاتر دانست و شاخص عدالت را التزام به قانون بیان کرد.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: دادستان ویترین و تابلو قوه قضاییه است. اومدیری است که کار قضایی می کند و بنا براین بایستی عمل به قانون را با تدبیر همراه کند و صدر وذیل قانون را توامان در نطر داشته باشد و به گونه ای عمل کند که اجرای قانون بازدارنده و همراه با کرامت قضایی و اثر گذارشود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه به لزوم آموزش های متناسب اشاره کرد و لزوم اطلاع گسترده دادستان را از جرایم سایبری و مسایل مربوط با آنها خاطر نشان کرد.

وی در ادامه به مساله انتخابات اشاره نمود واز دادستان ها خواست تا اطلاعات خود را از قوانین و مسایل مربوط با انتخابات  افزایش دهند و در خصوص شرایط صلاحیتی نامزدان تحقیق دقیق به عمل آورند تا کسی به ناحق تایید یا رد صلاحیت نشود

همچنین دراین نشست، رییس کل دادگستری استان طی  سخنانی گفت : پرونده های ورودی دادگستری استان در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است و با این حال آمار پرونده های مختومه با رشدی معادل هفده و نیم درصد روبروست و فضای امنیتی استان نیز بحمدالله مناسب است.

انصاری افزود : با اینکه در سال گذشته برخی جرایم خشن رشد داشته، اما با اقدامات مناسبی که انجام شده، احساس امنیت بنا به سنجش های صورت گرفته ۱۲درصد رشد داشته است.

وی ازجمله مشکلات اجتماعی استان را کاهش بارندگی دانست که به گفته وی از اول مهرماه سال ۸۹ با ۵۴ درصد کاهش بارندگی مواجه بوده و کشاورزان شرق اصفهان را مشکلاتی مواجه کرده و تلاش شده است تا با کمک های مالی اندکی از مشکلات ایشان کاسته شود مشکل عمده دیگر افزایش جمعیت کیفری زندانهای استان است.