×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: این سازمان در ارتباط با پرونده اختلاس اقدامات قاطعی انجام داده است و اگر تخلفات و بی‌قانونی‌هایی صورت گرفته، در تلاشیم جبران شود.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به استان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به بانک مرکزی اعلام شده است تا جلوی تأسیس بانک‌های خصوصی جدید و مؤسسات گرفته شود، افزود: در پرونده بزرگ فساد بانکی ۳ هزار میلیاردی اخیر، غیر از فساد پنهان که هنوز لایه‌های پنهان آن مشخص نشده است، راجع به لایه آشکارش می‌توان گفت که علت این چرخه فساد و باطل، میزان سود بانکی است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامی که این گروه اختلاس‌کننده انجام داده بود، تشکیل بانکی به نام آریا بود که به نوعی تخلفات‌شان در پوشش این بانک صورت می‌گرفت که در طول زمان نیز نیاز مالی‌شان را تأمین می‌کرد.

این مقام مسئول، یادآور شد: سازمان بازرسی کشور از مدت‌ها قبل بانک متخلف را که به شکل غیر‌قانونی تأسیس شده بود، شناسایی کرده و به بانک مرکزی معرفی کرده بود.

حجت‌الاسلام پور‌محمدی، ادامه داد: جلوگیری از تأسیس بانک، نظم فعالیت گروه را به هم ریخت و این نارسایی سبب شد تا نتوانند بدهی‌های خود به بانک را پرداخت کرده و داستان ‌LC ‌های تقلبی‌شان لو رفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ابراز کرد: وقتی بانک متوجه اختلاس شد، موضوع به قوه قضائیه اعلام گردید و چون ما از قبل به موضوع اشراف داشته و پیگیر پرونده بودیم، به‌طور جد به بررسی مدارک پرداخته‌ایم تا این پرونده که بسیار ناگوار است به اتمام برسد.

این مقام مسئول، متذکر شد: ‌حرکت صادقانه در شناسایی فساد، برخورد قاطع با آن، توضیح صحیح و دقیق به مردم، اطلاع‌رسانی کامل، تغییر صادقانه رفتار و وضعیت نظام بانکی درباره این قضیه موجب افزایش اعتماد مردم به نظام قضایی کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام پور‌محمدی، خاطر‌نشان کرد: این پرونده، پرونده‌ای بسیار بزرگ و نگران‌کننده است که خوشبختانه نظام نشان داد که با قدرت توان مواجهه با این مفاسد و پرونده‌ها را دارد.