×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: بهترین راه اجرای عدالت تقویت پزشکی قانونی است.

محسن مظهری در جلسه شورای قضایی استان خراسان جنوبی گفت: پزشکی قانونی یک سازمان کارشناسی و علمی است که در راستای اجرای بهتر عدالت وکشف جرم و حقیقت همپای سیستم قضایی در همه موارد حضور فعال و تاثیر گذار دارد و ایفای نقش می کند.

 

وی افزود: امروزه تغییر شرایط اجتماعی به معنی عام تشخیص موضوع و به دنبال آن اجرای عدالت و قضاوت را بسیار پیچیده و مشکل کرده است که قاضی باید برای تشخیص موضوع و اجرای حکم در بیشتر مواقع به کارشناس مراجعه کند و پزشکی قانونی به عنوان یک سازمان تخصصی می تواند به سیستم قضایی در اجرای بهتر عدالت و کشف جرم وحقیقت بسیار کمک کننده باشد.

 

مظهری افزود: جامعه امروز را نمی‌توان با این پیچیدگی‌های موجود بویژه در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبری با شرایط و تجهیزات و امکانات گذشته کنترل کنیم و باید در این زمینه جلوتر از مجرمین حرکت کنیم.

 

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی باید تمامی سیستم قضایی به جدیدترین تکنولوژی یافته‌های بشری در محدوده مسوولیت‌های ذاتی خود مجهز باشد که رسیدن به این شرایط مستلزم یک سری امکانات تجهیزات و هزینه‌هایی است که کاملا قابل توجیه و بلکه ضروری است.

 

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم عدالت را وزن کنیم و بر مبنای کمیت بسنجیم بلکه اجرای یک حکم عادلانه برای متون دینی ما می تواند آثار بسیار ارزنده‌ای در اجتماع داشته باشد.

 

مظهری یادآور شد: نگاه ما باید یک نگاه اجرای عدالت باشد و در همین راستا مجموعه پزشکی قانونی باید کاملا برای اجرای عدالت مجهز باشد.