×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

divan edalatرییس دیوان عدالت اداری از صدور دستور موقت برای توقف حکم انتصاب شهردار شهر ری خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در این باره اظهار کرد: برخی از اعضای شورای شهر تهران در شکایتی خواستار رسیدگی به موضوع انتصاب شهردار مستقل برای ری شده بودند که بر این اساس، دیوان عدالت اداری نیز به موضوع ورود پیدا کرد و فعلا با صدور دستور موقت، اجرای حکم صادر شده را متوقف کرده است.

وی افزود: دستور صادر شده فعلا به صورت موقت می‌باشد و شعبه ۲۸ دیوان عدالت اداری در ادامه رسیدگی، ماهیتا موضوع را مورد بررسی و اعلام نظر قرار خواهد داد.

رییس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که آیا دیوان عدالت اداری به موضوع تفکیک شهرری از تهران نیز در این پرونده ورود کرده یا تنها موضوع انتصاب شهردار این شهر مطرح است؟ گفت: در این پرونده موضوع تفکیک ری مطرح نیست و تنها به بحث انتصاب شهردار مستقل ری از سوی استانداری تهران ورود شده است.

منتظری ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری زیرمجموعه شورای شهر تلقی می‌شود، برخی از اعضای این شورا برای بررسی این موضوع طرح شکایت کرده بودند و بر این اساس دیوان عدالت اداری نیز معرفی شهردار مستقل برای ری را خلاف قانون تشخیص داده است.

هفته جاری طی حکمی از سوی مرتضی تمدن استاندار تهران، «حسین علیقلی‌زاده» به عنوان سرپرست شهرداری ری منصوب شد و قرار بود مراسم معارفه وی نیز در روز سه شنبه برگزار شود.