×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون اول قوه قضاییه در گرگان گفت: بر اساس یک برنامه ۵ ساله که از سال ۹۰ آغاز شده است سالانه ۸۰۰ نفر قاضی وارد محاکم کشور می‌شوند.

حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی در نشست با قضات استان گلستان در گرگان افزود: در همین راستا تا پایان سال ۹۴، تعداد ۵ هزار قاضی وارد دستگاه قضایی کشور خواهند شد.

وی ادامه داد: ورود این قضات در حوزه­‌های قضایی به گونه­‌ای صورت می­‌گیرد که بخشی از مشکل تراکم پرونده‌ها در محاکم را تعدیل کنند.

رییسی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که بخشی از بار وارد بر قضات در محاکم کاسته شود و فضای با نشاطی برای همکاران قضایی ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه قاضی گفت: در بیان اهمیت این جایگاه همین بس که اجرای احکام خدا در دستان قضات است.

رییسی تاکید کرد: این لطف الهی است که بتوانیم فصل خصومت کنیم و در جامعه برای کسانی که دل در گرو قانون و شرع دارند امید ایجاد کنیم.

وی از قضات خواست در مسیر کار از هیچ حرف و حدیثی نهراسند و تلاش کنند در اجرای احکام الهی بدون تاثیرپذیری از دیگران و بی حب و بغض عمل کنند.

رییسی با اشاره به پیچیدگی روزافزون جرایم و پرونده‌های وارد شده از قضات خواست که برای رسیدگی به این پرونده ها علاوه بر به روز کردن آموخته ها و دانش حقوقی خود، از خدا و اولیا برای قضاوت صحیح و درست مدد بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود بر اتقان آرای صادر شده در محاکم تاکید کرد و گفت: اگر رسیدگی به پرونده و آرای صادر شده در محاکم اتقان داشته باشد از اطاله‌ی دادرسی در محاکم کاسته می شود.

معاون اول قوه قضاییه جریان ارگانیک جامعه را حرکت به سمت عدالت عنوان و یادآور شد: بر اساس این جریان، آهنگ نظام نیز باید آهنگ اجرای عدالت باشد و حتی اگر یک پرونده هم بر خلاف این جریان درست رسیدگی نشود، اعتماد مردم را به مرور از دست خواهیم داد.

وی با بیان این که در جامعه دینی مهمترین مولفه قدرت ملی،مردم هستند، افزود: هر چه اعتماد مردم نسبت به کارآمدی نظام بیشتر شود به همان میزان ، اقتدار نظام نیز بیشتر می شود.

 

سید ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه کشور برای شرکت در مراسم لبیک یا رسول الله به گرگان سفر کرده است.