×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس قوه قضاییه با اشاره به رهبری داهیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و دوراندیشی آن پیرفرزانه درباره نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، گفت: امام راحل(ره) با این نامگذاری موجبات عزت اسلام و مسلمین و ذلت استکبار را فراهم کردند.

 آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، مقاومت چشمگیر نیروهای مبارز در لبنان و فلسطین را نتیجه اعلام و تثبیت روز قدس از سوی امام راحل دانست و گفت: اگر امروز با درماندگی استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل مواجه هستیم و مسلمانان عزیزتر از گذشته با شجاعت حقوق خود را در سرزمین‌های اشغالی طلب‌ می‌کنند، همه این موهبت‌های الهی مدیون شجاعت، تدبیر و دوراندیشی امام خمینی(ره) است.

رئیس قوه قضاییه با دعوت از همه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان برای شرکت در مراسم روز جهانی قدس اضافه کرد: هر ساله همایش عزتمند روز قدس توانسته با تضعیف دشمن بر تعالی جهان اسلام بیافزاید.

آملی لاریجانی در ادامه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: این نظام با همه عظمت خود مدیون انسان‌های بزرگی چون شهیدان رجایی و باهنر است که با اهدای خون خود در برهه حساس ابتدای انقلاب توانستند موجبات استحکام هرچه بیشتر آن را فراهم آورند.

وی با تذکر درباره غنیمت شمردن لحظات پرفیض ماه مبارک رمضان گفت: در آستانه دهه آخر این ماه شریف بویژه لیالی ارزشمند قدر که بستر جلب رضای الهی و نیل به جوایز خاص الهی است قرار داریم و باید با توجه و تذکر بیشتر از این فیض عظمی‌ بهره‌مند شویم.

رئیس قوه قضاییه با عرض تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) اضافه کرد: این ایام به واقع ایام عزای حقیقی برای شیعیان و مسلمانان جهان و بلکه کل بشریت است.

لاریجانی با اشاره به خلوص و صبر بی‌مثال امیرالمومنین به مدت ۲۵ سال بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) گفت: آن بزرگوار همه سختی‌ها و درد و رنج‌ها را به جان خرید تا اسلام عزیز باقی بماند.

در ادامه جلسه مسئولان عالی قضایی گزارش کمیسیون شوراهای حل اختلاف که در هفته قوه قضاییه اعلام شده بود را مورد بحث و بررسی قرار دادند