×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت ا.. صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه گسترش همکاری های دو جانبه میان ایران و عراق را موجب تقویت جهان اسلام و امنیت و ثبات منطقه اعلام کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت ا… آملی لاریجانی عصر امروز در دیدار با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق انسجام و وحدت ملی دولت و مردم عراق و گروه ها و جریان های سیاسی مختلف این کشور را عامل مهمی در بازگشت آرامش، امنیت و ثبات به کشور عراق و مقابله با توطئه های دشمنان مردم عراق توصیف کرد و گفت: وحدت و انسجام ایجاد شده در عراق در مقابل جریان تکفیری داعش تجربه بسیار موفقی است که آینده کشور عراق را در سایه همین وحدت و انسجام به سمت ثبات و آرامش و توسعه سوق خواهد داد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط و مناسبات با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه، همکاری دو کشور ایران و عراق را ضرورتی مهم در تقویت اقتدار و انسجام جهان اسلام دانست و گفت: دو ملت ایران و عراق در حال حاضر با تکیه بر مشترکات دینی و تاریخی خود فصل نوینی از روابط را رقم زده اند که نمونه بارزی از آن را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی امسال دیدیم.

آیت ا… آملی لاریجانی با قدردانی از خدمات دولت و ملت عراق به زائران ایرانی مراسم اربعین حسینی و تدارک مناسب امنیت و آرامش این مراسم افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط با عراق و انتقال توان و تجربه خود به این کشور در دستیابی به توسعه و پیشرفت است.

رئیس قوه قضاییه گسترش مناسبات فرهنگی میان دو کشور را با توجه به توانمندی های عظیم حوزه های علمیه عراق و مراجع و علمای دینی در این کشور ضروری خواند و گفت: با توجه به سابقه طولانی استقرار حوزه های علمیه در عراق، آثار و تألیفات فراوان و قابل اتکایی در این کشور در دسترس است که باید به خوبی از آن مراقبت کرد و از آن در جهت اعتلای فرهنگ دینی بهره برد.

در این دیدار عمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و شرایط فعلی عراق و آخرین تحولات این کشور گفت: خوشبختانه با همت و تلاش مردم و دولت عراق و حمایت همه جانبه مراجع تقلید توطئه اخیر علیه مردم و کشور عراق در حال نقش بر آب شدن است.

عمار حکیم از نقش حمایتی جمهوری اسلامی ایران در جریان مبارزه با داعش قدردانی کرد و گفت: دشمنان ملت عراق توطئه های زیادی برای از بین بردن وحدت و آرامش این کشور به کار برده و می برند اما با تیزهوشی، تلاش و وحدت و همگرایی ایجاد شده در عراق و حضور نیروهای مردمی این توطئه ها راه به جایی نخواهد برد.