×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پیکر این استاد سه شنبه ۲۶/۱۱/۸۹ ساعت ۸ صبح از مقابل دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تشییع می شود

دکتر رضا نوربها ـ استاد برجسته حقوق جزا و جرم‌شناسی، عضو سابق هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و وکیل با سابقه دادگستری ـ صبح روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه در بیمارستان طالقانی دار فانی را وداع گفت. 

دکتر نوربها صبح امروز حوالی ساعت ۱۰ صبح پس از مراجعه به بانک دانشگاه شهید بهشتی به دلیل نامساعد بودن حالش به بیمارستان طالقانی منتقل شد اما تلاش پزشکان نتیجه نداد و این استاد بر اثر سکته درگذشت.

این استاد برجسته حقوق جزا در سال ۱۳۴۰ وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و پس از اخذ مدرک لیسانس حقوق قضایی در آزمون فوق‌لیسانس روان‌شناسی تکمیلی شرکت کرد و سرانجام در سال ۱۳۴۸ پس از طی دوره کارآموزی قضایی، به استخدام دادگستری درآمد.

نوربها پس از کناره‌گیری از دادگستری، عازم فرانسه شد تا در دانشکده حقوق دانشگاه ”مون پلیه” دوره فوق لیسانس D.E.A در رشته حقوق جزا و جرم شناسی را طی کند و سپس در دوره دکترای حقوق شرکت و به طور همزمان دوره کار آموزی مرکز درمانی مجرمین پاریس را نیز طی کرد و موفق به دریافت دکترای حقوق جزا شد.

این حقوقدان پس از بازگشت به ایران، در کنار وکالت دادگستری، به عضویت هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی درآمد و به تدریس حقوق جزای عمومی، جرم‌شناسی و فلسفه حقوق جزا پرداخت.

وی عضو کمیته برنامه‌ریزی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیات علمی کمیته ارتقای این دانشکده نیز بود و تالیفات فراوانی از جمله کتاب زمینه حقوق جزای عمومی که همچنان منبع درسی آزمون کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی است، در کارنامه علمی وی وجود دارد.

نوربها سال گذشته از دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی بازنشسته شد و طی مراسمی از خدمات ارزشمند وی تجلیل به عمل آمد. 

پیکر دکتر نوربها روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه از مقابل دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تشییع خواهد شد.

کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن عرض تسلیت به خانواده دکتر نوربها و تمامی اعضای جامعه وکالت، اعلام کرد که جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز روز سه‌شنبه به دلیل شرکت در مراسم تشییع پیکر این استاد برجسته برگزار نخواهد شد و اعضای هیات مدیره برای ادای احترام به مقام مرحوم نوربها در مراسم تشییع وی حضور خواهند یافت.

لایر نیوز -نیز ضایعه درگذشت این استاد برجسته حقوق جزا و جرم‌شناسی کشور را به جامعه حقوقی و دانشگاهی و همچنین بازماندگان وی تسلیت می‌گوید.