×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس دادگستری شهرستان بابل، بیشترین حجم پرونده‌های حقوقی دادگستری این شهرستان را به ترتیب شامل دعاوی خانواده، مطالبه وجه ناشی از چک و سفته و اثبات مالکیت عنوان کرد.

سیدخلیل اسماعیل‌نژاد هم‌چنین بیشترین حجم پرونده‌های کیفری دادگستری این شهرستان را به ترتیب جرایم مواد مخدر، تصادفات و سرقت اعلام کرد و گفت: مجموعه دادسرا، دادگاه انقلاب و دادگاه‌های دادگستری بابل طی شش ماهه نخست سال جاری دارای ۲۷ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده وارده، ۲۶ هزارو ۴۹۷ فقره پرونده مختومه بوده‌اند و تعداد موجودی پایان دوره نیز ۹۷۴۱ فقره بوده است.

رییس دادگستری شهرستان بابل وارده پرونده‌های شورای حل اختلاف ابن شهر را نیز تعداد ۱۱ هزار و ۶۳۳ فقره و تعداد پرونده‌های مختومه را ۱۲ هزار و ۳۰۷ فقره عنوان کرد و افزود: همچنین ۹۶۷ فقره پرونده نیز در شورا‌های حل اختلاف بابل به صلح و سازش منجر شده است.

اسماعیل‌نژاد در ادامه وارده‌ی شش ماهه نخست اجرای احکام کیفری بابل را ۳۱۳۹ فقره پرونده و مختومه آن را نیز طی همین مدت ۵۱۴۷ فقره پرونده اعلام کرد و گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری، مانده پایان دوره ۵۹۸۸ فقره پرونده بود که تلاش بر این است رقم موجودی تا کمتر ۵ هزار فقره پرونده کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری موجودی اجرای احکام کیفری بابل حدود ۱۲ هزار فقره پرونده بود.

دادگستری شهرستان بابل دارای ۳ مجموعه قضایی دادسرا، دادگاه انقلاب و دادگاه های عمومی حقوقی و جزایی است. دادگاه‌های عمومی دارای ۱۰ شعبه حقوقی و ۷ شعبه جزایی است. کارکنان دادگستری نیز شامل ۴۰ نفر قاضی و ۹۶ نفر کارمند اداری است که ۱۶ نفر آنان قراردادی هستند.