×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان تهران خبر دستگیری ۴ عضو تحریریه‌ روزنامه شرق را تایید کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی روز چهارشنبه تایید کرد که «چهار عضو هیات تحریریه روزنامه شرق همراه یک فرد مرتبط با امور مالی و پشتیبانی این روزنامه روز سه‌شنبه به دلیل ارتکاب جرایم امنیتی بازداشت شده‌اند و تحقیقات درباره‌ی اتهامات آنان ادامه دارد.»

وی همچنین برخی اخبار منتشره در سایت‌های خبری درباره بازداشت فردی به نام «بنیامین» را تایید کرد و افزود: نامبرده به دلیل ارتکاب جرایم امنیتی بازداشت شده است.

دادستان تهران در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره پرونده تعاونی مسکن اداره برق گفت: درخصوص شکایت اعضای تعاونی مسکن اداره‌ برق پرونده‌ای تشکیل شده که هم‌اینک در دادسرای ناحیه ۶ تهران در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: در این پرونده که در حدود ۳۰ هزار نفر شاکی دارد تاکنون حدود ۹ نفر بازداشت و سه نفر نیز با صدور قرار وثیقه آزاد شده‌اند. در این پرونده علاوه بر ۲۲۶ هکتار زمینی که قبلا به تعاونی مذکور فروخته شده است، ۱۶۷ هکتار نیز اراضی با استناد به مدارک غیرقانونی به اعضاء فروخته شده که اسناد آن ابطال شده است.

دادستان تهران گفت: متهمان با استفاده از شگردهای مختلف علاوه بر اخذ مبالغ هنگفت، اعضای اراضی یاد شده را با ترفندهای مختلف از جمله تهیه کارت‌های عضویت به اشخاص متعدد فروخته‌اند این در حالی است که برخی افراد نیز اراضی را از طریق اسناد وکالت جعلی با دریافت مبالغی به دیگران واگذار کرده‌اند و به این طریق مبادرت به سوء استفاده مالی و کلاهبرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: بازپرس این پرونده سه تیم کارشناسی امور ثبتی، مالی و جعل اسناد را برای تهیه گزارش‌های تخصصی انتخاب کرده است که با ارایه نظریه‌های کارشناسی،‌ تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

دادستان تهران گفت: بدیهی است پرونده‌ای با این حجم و گسترده‌ای نیاز به اقدامات کارشناسی و دقت و زمان بیشتر برای رسیدگی دارد و به تمامی شکات این پرونده اطمینان داده می‌شود که رسیدگی با سرعت و دقت در حال انجام است و نتایج نیز به تدریج از طریق سایت اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اختیار شکات قرار می‌گیرد.

وی در عین حال تاکید کرد: دستور بازپرس پرونده هرگونه نقل و انتقال و خرید و فروش اراضی یاد شده ممنوع است و لازم است که اعضای تعاونی یاد شده دفاتر مشاور املاک و دفترخانه‌های اسناد رسمی از تنظیم سند برای نقل و انتقال اراضی مذکور خودداری کنند و شهروندان نیز این‌گونه اراضی را خریداری نکنند.

وی از شکات پرونده خواست از مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده خودداری کنند و افزود: برای ارائه اطلاعات و دیدگاه‌ها و اطلاع رسانی از روند رسیدگی به شکات پرونده صفحه ویژه‌ای در سایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران به نشانی www.dadsara.ir ایجاد شده است.

جعفری افزود: با توجه به تعدد شکات و وضعیت اموال متهمان و زمین‌های مورد معامله، بانک اطلاعاتی در این زمینه برای تجمیع اطلاعات تهیه شده که با جمع‌بندی اطلاعات، افراد، اسناد و اراضی یاد شده روند رسیدگی به پرونده سرعت و شتاب بیشتری خواهد گرفت.

www.lawyernews.ir