×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: چهار پرونده بزرگ تخلفات اداری استان در مراجع قانونی بررسی می‌شود.

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متهمان این پرونده‌ها که از جمله پرونده‌های قابل توجه تخلفاتی است به صورت مختلط در بین ادارات دولتی و غیردولتی تقسیم شده است.

وی افزود: برخی از مسئولان اداری که اخیرا بازداشت شده‌اند پس از تعیین قرار وثیقه از سوی دادسرا و تسلیم میزان وثیقه آزاد شده‌اند اما پرونده آنها در حال بررسی است و پس از مسلم شدن جرم آنها و اعلام نظر دادگاه اسامی آنها و نوع تخلفات به اطلاع عموم می‌رسد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی از اعلام میزان وثیقه‌های این متهمان خودداری و تصریح کرد: مبالغ این وثیقه‌ها بسیار بالا است.

وی اضافه کرد: اگر جرم انجام یافته در این پرونده‌ها ثابت شود تخلفی بزرگ از سوی آنها صورت گرفته و متهمان در هر پست و درجه‌ای که باشند مجازات خواهند شد البته امیدورارم برخی از این جرایم ثابت نشود.

وی اضافه کرد: رانت خواری واقعیتی است که در جامعه امروزی ما وجود دارد و برخی از بزرگان از این رانت‌ها استفاده کرده‌اند و در دام سوء استفاده برخی افراد افتاده‌اند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه مردم از برخورد دستگاه قضایی با این افراد خوشحال هستند و از این موضوع ابراز رضایت می‌کنند.

وی یادآور شد: طبیعت و ذات دستگاه قضایی بر این است که عده‌ای از وجود آن راضی‌اند و عده‌ای نیز ناراضی؛ ولی ما وظیفه‌ای را که داریم انجام خواهیم داد و به هیچ یک از نظرات موافق و مخالف اعتنا نخواهیم کرد.