×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سرپرست دادگاه کیفری استان تهران برگزاری دادگاه متهم به قتل حادثه میدان کاج سعادت‌آباد در روز یک‌شنبه را تائید کرد.

محسن افتخاری  افزود: قضات شعبه ۷۱ دادگاه‌ کیفری استان تهران فردا – یک‌شنبه – متهم به قتل حادثه میدان کاج سعادت آباد را محاکمه خواهند کرد.

وی افزود: این جلسه علنی به صورت خارج از نوبت و فوق‌العاده برگزار می‌شود.

ساعت ۱۱ پیش از ظهر روز پنج‌شنبه ششم آبان ماه سال جاری اهالی یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد با شنیدن صدای درگیری به خیابان ریختند و مشاهده کردند که یک بنگاه‌دار به نام یعقوب با چاقو به سمت مردی حدودا ۳۰ ساله هجوم برد و با وارد آوردن ضربه به ناحیه شکم این شخص، او را به‌شدت مجروح کرد.

پس از وقوع این حادثه و تماس مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در جریان حادثه قرار گرفتند و بلافاصله قاضی محمد شهریاری بازپرس کشیک قتل پایتخت را از این جنایت باخبر کردند.

بازپرس ویژه قتل تهران زمانی در قربانگاه «یزدان» در خیابانی بالاتر از میدان کاج حضور یافت که این شخص به بیمارستان مدرس انتقال یافته بود، اما با توجه به شدت جراحت وارده، تلاش پزشکان نتیجه‌بخش نبود و نهایتا یزدان روی تخت بیمارستان جان باخت.

به دنبال این ماجرا، دقایقی بعد متهم خود را تسلیم ماموران کرد و به این ترتیب تحقیقات از وی آغاز شد.

یعقوب با بیان سرگذشت خود ضمن اعتراف به قتل، گفت: حدود سه سال قبل در کار معاملات مسکن با زنی حدودا ۲۸ ساله به نام سعیده آشنا شدم که تقریبا یک سال پس از آشنایی متوجه شدم شوهر و فرزندی ۱۳ ساله دارد. من عاشقش شده بودم و او هم به خاطر من از همسرش جدا شد.

وی ادامه داد: پس از آشنایی، دفتری به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان در سعادت‌آباد خریدم و به خاطر علاقه‌ای که به سعیده داشتم، دفتر را به نامش کردم. آن زمان با هم زندگی می‌کردیم و رابطه‌مان ادامه داشت تا اینکه شروع کرد به بهانه‌گیری و در همین جریانات حدود شش ماه قبل طی شکایتی در مورد اختلافات مالی، من را به زندان انداخت.

متهم به قتل گفت: زمانی که زندان بودم با هم تماس داشتیم و هر بار من از او می‌خواستم اگر با کسی رابطه دارد یا می‌خواهد ازدواج کند، این موضوع را صادقانه با من در میان بگذارد تا دیگر سراغش نروم اما او هر بار می‌گفت چنین چیزی مطرح نیست و منتظر است تا من از زندان خلاص شوم.

یعقوب با اشاره به زمانی که از زندان آزاد شده بود، ادامه داد: وقتی آزاد شدم، فهمیدم او با یزدان در ارتباط است. به این موضوع شک داشتم تا اینکه خود یزدان با من تماس گرفت و گفت با سعیده ارتباط دارد و قصدشان ازدواج است. دیگر نتوانستم تحمل کنم. روز پنج‌شنبه طی قراری که با هم گذاشتیم از یزدان خواستم به دفترم بیاید تا بیشتر صحبت کنیم. وقتی آمد با چاقویی که همراه داشتم به طرفش حمله کردم و یک ضربه به شکمش زدم. بعد هم خودم را معرفی کردم. الان هم هیچ تقاضایی ندارم و فقط می‌خواهم اعدامم کنید چون چیزی برای از دست دادن باقی نمانده است.

با تکمیل تحقیقات در مورد این متهم برای وی به اتهام یک فقره قتل عمدی قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد و از آنجا که عملکرد ماموران انتظامی در صحنه این حادثه مورد برخی انتقادات قرار گرفت، این پرونده معروف به «حادثه سعادت‌آباد» شد و با توجه به ابعادی که پیدا کرده بود، محاکمه یعقوب به صورت خارج از نوبت و فوق‌العاده در دستور کار هیات قضایی شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.