×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جلسه رسیدگی به پرونده مدیر مسئول اندیشه نو با حضور هیات منصفه مطبوعات در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

قاضی سیامک مدیرخراسانی در ابتدای جلسه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست صادره را قرائت کند.

نماینده دادستان در تشریح کیفرخواست صادره اظهار کرد: حجت‌الله حاجبی ۵۵ ساله مدیرمسوول نشریه اندیشه نو، فاقد پیشینه کیفری، آزاد با قید التزام متهم به توهین به دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: به استناد تصویر روزنامه اندیشه نو مبنی بر توهین به دولت با درج مطلبی با عنوان “لغو سخنرانی صفار هرندی این بار در دانشگاه تربیت معلم”، اقرار متهم به درج این مطلب در روزنامه و دفاعیات بلاوجه وی، بزهکاری متهم محرز است و مجازات وی را درخواست داریم.

در ادامه قاضی مدیرخراسانی، مدیر مسئول روزنامه اندیشه نو را برای تفهیم اتهام و دفاع فرا خواند که به دلیل عدم حضورش در جلسه، وکیل مدافع وی به دفاع پرداخت.

قاضی مدیرخراسانی، اتهام توهین به دولت از طریق درج مطالب “لغو سخنرانی صفار هرندی این بار در دانشگاه تربیت معلم” را به وی تفهیم کرد.

علیزاده طباطبایی در دفاع از موکلش با بیان این‌که روزنامه اندیشه نو از معدود روزنامه‌های جریان اصلاحات است که به چاپ می‌رسد، فگت: خبر منتشره در این روزنامه از نشریه دانشگاه امیرکبیر نقل شده بود و از آنجا که خبر جزیی بود از چشم مدیرمسوول پنهان مانده بود.

وی افزود: در این مطلب به نقل از نشریه دانشگاه امیرکبیر، عنوانی نقل شده بود اما عمدی در کار نبود. در این اتهام باید علم و عمد در کار باشد که معترفیم اشتباه صورت گرفته و عمدی در کار نبوده است.

وکیل مدافع روزنامه اندیشه نو گفت: در این موضوع خطایی صورت گرفته و از چشم مدیرمسئول به دور مانده است. ما رسما از دولت عذرخواهی کرده و می‌کنیم. قصد اهانت نبود و تسلیم نظر دادگاه هستیم.

قاضی مدیرخراسانی در پایان ختم جلسه را اعلام کرد و هیات منصفه برای اعلام نظر وارد شور شدن