×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا به آقای جوانفکر نیز مرخصی می‌دهید؟ گفت: اگر درخواست کند، بررسی می‌کنیم.

جعفری‌دولت‌آبادی در مورد انتشار اخباری مبنی بر بازداشت علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال نیز توضیح داد: وی با قرار تامین آزاد شده است و تحقیقات ادامه دارد. آقای طالقانی نیز به عنوان مطلع خواسته شده‌اند.

خبرنگار دیگری در مورد صحت بازداشت رییس فدراسیون تیر و کمان سوال کرد که دادستان تهران پاسخ داد: وی آزاد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سوال که آیا پرونده این سه نفر به یکدیگر مرتبط است؟‌ گفت: خیر.

خبرنگار دیگری در مورد صحت بازداشت چهار نفر از اعضای شورای شهر تهران پیرامون تعاونی مسکن سوال کرد که دادستان تهران، اظهار کرد: گزارشی به من نرسیده و این موضوع را در سایت‌ها دیده‌ام.

خبرنگار ایسنا در مورد سرانجام رسیدگی‌ها به پرونده روزنامه مغرب سوال کرد که جعفری‌دولت‌آبادی گفت: روزنامه مغرب دارای دو پرونده است؛ پرونده مالی آن در دادسرای دیگری در حال رسیدگی است و مسائل رسانه‌ای این روزنامه در دادسرای فرهنگ و رسانه تحت رسیدگی قرار دارد.

خبرنگار دیگری به صحبت‌های جعفری‌دولت‌آبادی در مراسم معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۲۱ مبنی بر بازداشت ۲۸ نفر به دلیل همکاری با شبکه‌های ضدانقلاب اشاره کرد و خواستار توضیح بیشتر شد که دادستان تهران در پاسخ گفت: این افراد با شبکه‌های ضدانقلاب و برخی از شبکه‌های بهائیت همکاری‌های گسترده‌ای داشتند که این همکاری‌ها شامل ترجمه، دوبله و غیره است و کمک می‌کردند که این شبکه‌ها سرپا بایستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت افرادی از انجمن گویندگان جوان با این پرونده مرتبط است؟ گفت: این ۲۸ نفر شب گذشته بازداشت شده‌اند. اتهام این افراد، همکاری با شبکه‌های ضدانقلاب و ضداخلاقی بوده است. دستگیری افرادی از انجمن گویندگان جوان را نشنیده‌ام.

خبرنگار دیگری گفت آیا این دستگیری‌ها با دستگیری‌های سال گذشته مرتبط است که دادستان تهران پاسخ داد: بله، در سال گذشته پلیس اقدام کرد و دستگیری‌ها صورت گرفت اما این دستگیری‌ها صرفا با همکاری وزارت اطلاعات بوده است. این افراد در استودیوهای غیرمجاز و زیرزمینی فعالیت می‌کردند.

از دادستان تهران سوال کرد که آیا ادامه پرونده‌های فساد مالی بزرگ در حال رسیدگی است؟ که دادستان تهران پاسخ داد: دادگاه علنی است و شما نیز می‌توانید شرکت کنید. تشخیص علنی و غیرعلنی بودن با محکمه است، این دادگاه از نظر ما غیرعلنی نیست.

دادستان تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بخش دوم پرونده بیمه چه وقت رسیدگی می‌شود؟ گفت: به قسمت نخست پرونده اعتراض شد، دادستانی نیز به بخشی از حکم اعتراض کرد که لایحه آن در حال تدوین است. بخش دوم پرونده نیز دارای کارهای تحقیقاتی است که امیدواریم تکمیل شود.