×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان تهران در جمع خبرنگاران به توضیحاتی پیرامون برخی ادعاهای «مه‌آفرید امیرخسروی» در دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده‌ فساد بزرگ مالی پرداخت.

 

عباس جعفری دولت‌آبادی در این زمینه تصریح کرد: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و در مورد اسامی اعلام‌شده را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: دادستانی با تمام انرژی و بدون وقفه در این پرونده تلاش کرده است. شاید از نظر متهم این تلاش‌ها کافی نباشد اما دادستانی کم نگذاشته و مطالب عنوان شده نیز بررسی می‌شود.

 

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که «آیا این اظهارنظرها به این دلیل نبوده که افرادی که در این پرونده تخلف دارند به دادگاه نیامده‌اند؟»، اظهار کرد: به دلیل اینکه آخرین دفاع متهم بود، دفاعیاتش را شنیدیم و باید این مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

 

جعفری دولت‌آبادی درباره‌ ۱۲ کیفرخواست جدید نیز گفت: این مساله را دادستان کل مطرح کرده و به دلیل مستندات زیاد پرونده، به تدریج کیفرخواست آنان بررسی می‌شود.

 

وی همچنین در مورد احتمال برگزاری غیر علنی دادگاه چهره‌‌های شناخته شده، تاکید کرد: تشخیص این مطلب با دادستانی نیست بلکه با محکمه است. دادگاه هر تشخیصی بدهد طبق آن عمل می‌شود.

 

دادستان تهران درباره‌ پرونده‌ جهرمی نیز خاطرنشان کرد: این پرونده در دست بررسی است و با تکمیل تحقیقات به دادگاه می‌آید. دادستانی برای هیچ‌کس مصونیتی قائل نیست.

 

جعفری دولت‌آبادی درباره‌ ارسال پرونده‌ برخی نمایندگان مجلس هشتم به دادگاه نیز یادآور شد: پرونده کسانی که وجه دریافت کرده‌اند یا دلایل اتهامی علیهشان وجود دارد، تکمیل شده و در دادگاه حضور می‌یابند. تاکید می‌کنم که در این پرونده هیچ‌کس از تعقیب مصون نیست.

وی در رابطه با درخواست مه‌آفرید در خصوص برگزاری جلسات غیر علنی نیز تصریح کرد: دادگاه آخرین دفاعیات وی را شنید و فکر نمی‌کنم با این درخواست موافقت شود.