×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

iran«علی‌اکبر جوانفکر» مشاور مطبوعاتی رییس جمهور بعد از بهبود نسبی و ۱۲ روز بستری در بیمارستان آتیه تهران، ظهر روز دوشنبه ۱۸ دی باردیگر به زندان اوین بازگشت.

جوانفکر که به خاطر وضعیت جسمی‌اش از جمله مشکل کلیه، قلب و کیسه صفرا با نظر پزشک زندان از ۱۲ روز پیش در بیمارستان آتیه بستری بوده، از ابتدای احضار برای اجرای محکومیتش، تاکنون دو بار در بیمارستان بستری شده است.

او طی روز‌های اخیر و در مدتی که در بیمارستان آتیه بستری بوده است، درخواست مرخصی کرده که ظاهرا دادستانی پاسخی به درخواستش نداده است و به همین دلیل امروز بار دیگر به زندان اوین بازگردانده شد.

علی اکبر جوانفکر، پیش از بازگشت به زندان با بیان اینکه بهبودی نسبی حاصل کرده است، افزود: پزشکان دارو‌هایی را برای ادامه درمان تجویز کرده‌اند که در زندان از آنها استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که گویی مقامات قضایی اعلام کرده‌اند که آزادی مشروط شامل وضعیت شما نمی‌شود، گفت: آنها دو حکم من را که یکی شش ماه و دیگری یک سال حبس بوده را با هم حساب کرده‌اند و به همین دلیل اعلام شده که آزادی مشروط شامل من نمی‌شود، در صورتی که اگر این دو حکم را جداگانه حساب می‌کردند، می‌توانستم از آزادی مشروط استفاده کنم، ولی دوستان در قوه قضاییه تصمیم دیگری گرفتند و من نیز تابع تصمیم‌ آنها هستم.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور هم‌چنین با بیان اینکه قوه قضاییه با درخواست او جهت اعمال ماده ۱۸ نیز موافقت نکرده است، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، ظاهرا پیش از این مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اید، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم. اگر مقام معظم رهبری چنین موافقتی کرده باشند طبیعی است که دستگاه قضایی نیز تبعیت می‌کند، ولی به طور کلی من از این موضوع اطلاعی ندارم.