×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وضعیت صدور اسناد مالکیت در شش ماهه سال جاری در کشور گفت: در شش ماهه ابتدایی سال ۹۱، ۹۸۶ هزار و ۸۷۵ فقره سند مالکیت با رشد ۲۷ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل صادر شده که ۹۹ درصد این اسناد مالکیت در سیستم کاداستر و به صورت ماشینی و تک برگ صادر شده است.

احمد تویسرکانی معاون رییس قوه قضاییه در این باره اظهارکرد: در این مدت همچنین ۴۱۵ هزار و ۶۲۰ ازدواج و ۷۰ هزار و ۸۴۱ فقره طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق سراسر کشور ثبت شده که به نسبت ۶ ماهه اول سال قبل به ترتیب ازدواج های ثبت شده با ۵ درصد کاهش و طلاق با ۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

 

وی با اشاره به ثبت ۹ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۸۱۲ فقره انواع معاملات در دفاتر اسناد رسمی با رشد ۹ درصدی به نسبت شش ماهه اول سال ۹۰، خاطر نشان کرد: در راستای اجرای کاداستر جامع، تا پایان شهریورماه سال جاری تهیه نقشه ۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۸۶۷ هکتار از مناطق شهری، روستایی و زراعی انجام شده که از این مقدار نقشه، ۴۵۳ هزار و ۵۳۸ هکتار معادل ۲۲درصد آن در شش ماهه اول سال جاری تهیه شده و در این مدت کاداستر منابع طبیعی با رشد ۸ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۷۹ هکتاری، در مجموع به ۳۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۷۷ هکتار رسیده است.

 

تویسرکانی افزود: در شش ماهه اول سال ۹۱ تعداد ۳۰ هزار و ۵۴۶ شرکت تجاری و تعاونی با کاهش ۳۳ درصدی و تعداد ۳ هزار و ۹۶۸ موسسه غیرتجاری با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری این سازمان به ثبت رسیده است.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطر نشان کرد: متعاقب استقرار سامانه استعلام و پاسخ به استعلامات و ارسال و ثبت خلاصه معاملات به صورت الکترونیک در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی تا کنون از تعداد دو میلیون و ۲۶ هزار و ۵۴۴ استعلام، تعداد یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۳۰۵ پاسخ به استعلام صادر و تعداد ۳۵۵ هزار و ۱۷۵ خلاصه معامله به صورت الکترونیکی ثبت گردیده که این رکود به سرعت در حال افزایش است.

 

وی افزود: با توجه به استقرار و راه اندازی سامانه پذیرش الکترونیکی ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود و سامانه استعلام و پاسخ به استعلامات از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به صورت الکترونیکی، تعداد دو هزار و ۸۷۴ مورد پذیرش ثبت شرکت و بیش از دویست هزار پاسخ در مورد شناسه ملی اشخاص حقوقی تا کنون از طریق سیستم انجام شده و این رکورد نیز به سرعت در حال افزایش است.

 

تویسرکانی با اشاره راه اندازی سامانه پذیرش اینترنتی اظهارنامه ثبت اختراعات از ابتدای خرداد ماه امسال و پذیرش اظهارنامه ثبت طرحهای صنعتی در این تاریخ گفت: تعداد ۴ هزار و ۶۲۷ اظهارنامه ثبت اختراع و دو هزار و ۳۱ اظهارنامه طرح صنعتی تا کنون از طریق شبکه پذیرش شده است.

 

معاون رییس قوه قضائیه همچنین در خصوص استقرار سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی در ۳۰ مرکز استان افزود: در این سامانه نیز تا کنون تعداد ۲۳ هزار و ۳۳۸ پرونده اجرایی به صورت الکترونیکی تشکیل و تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۳ اجرائیه و ۳۲ هزار و ۲۶۰ ابلاغیه الکترونیکی صادر گردیده است.

 

وی یادآور شد: از طریق سامانه ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی تا کنون تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۶ نفر از بدهکاران مالی ممنوع الخروج و از سه هزار و۸۵۴ نفر نیز رفع ممنوعیت گردیده است.