×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

خبرگزاری فارس: یک وکیل دادگستری در همدان گفت: لزوم برخورد با اغتشاشگران در فضای سایبر و جامعه مجازی ضروری است.

علی‌رضا ترکستانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان با اظهار نگرانی از حضور اغتشاشگران در فضای سایبر اظهار داشت: در دنیای امروز استفاده مردم از اینترنت و حضور در جامعه مجازی به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل و اینترنت جزئی از زندگی مردم شده، بنابر این این محیط مکان مناسبی برای سوء استفاده نیز محسوب می‌شود.
معاون اسبق ارجاع شوراهای حل اختلاف همدان با اشاره به مزایای اینترنت از جمله تسریع در ارسال و دریافت اطلاعات و پیام‌ها و نامه‌ها، دسترسی و بازیابی آخرین نرم‌افزارها، تماس با استادان و مشاوران داخلی و خارجی، ثبت‌نام از راه دور، دسترسی به نشریات بین‌المللی و… بیان داشت: مزایای مذکور نباید موجب نادیده گرفتن معایب اینترنت و جامعه مجازی شود.
این پژوهشگر حقوقی در ادامه از عمده‌ترین معایب و پیامدهای اینترنت را گسترش گرایش‌های فردگرایانه، انزوای اجتماعی، تسلط فرهنگی کشورهای توسعه یافته، تهدید حاکمیت ملی، ایجاد هرج و مرج اخلاقی، تشکیل اجتماعات غیر مجاز و مصنوعی، برهم زدن نظامات و کنترل‌های اقتصادی، در معرض خطر قرار گرفتن زندگی خصوصی افراد و خانواده‌ها، دگرگونی فرهنگ اشتغال و تفریح و آموزش اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد جنگ‌های روانی و سایبری با نشر اکاذیب در فضای مجازی، بستری برای ایجاد اغتشاش و بلوا و آشوب در فضای واقعی است.
ترکستانی به نقش اینترنت و استفاده ناصحیح برخی از عناصر خود فروخته و اغفال شده در اغتشاشات اخیر در فضای مجازی را غیرقابل توصیف ارزیابی کرد و گفت: عناصر بیگانه با هدایت جنگی روانی در فضای سایبر در کنار اغتشاشات، با تشکیل اجتماعات غیرمجاز و مصنوعی در فضای سایبر، با نشر اکاذیب و تشویق مردم به حضور در خیابان‌ها و ایجاد آشوب و اغتشاش از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به نظام دریغ نکردند.
این وکیل دادگستری در ادامه با بیان این که بخشی از این تحرکات در فضای سایبر بر عهده سایت‌ها و شبکه‌های گسترده اجتماعی با مشارکت کاربران است، اضافه کرد: یکی از سایت‌هایی که با داشتن اعضا بی‌شمار اقدامات زیادی در جهت تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب بر عهده داشته سایت کلوب است.
وی ادامه داد: در این سایت اغتشاشگران مجازی با ایجاد پروفایل‌های جعلی و با نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، اعضای این جامعه مجازی را به حضور در خیابان‌ها و ایجاد اغتشاش ترغیب می‌کردند.
ترکستانی از جمله اقدامات مجرمانه اغتشاشگران در سایت مذکور را اهانت به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور منتخب با هدف شکستن حرمت‌ها دانست و گفت: نیروهای ارزشی بارها به روند مذکور به پلیس کلوب طرح شکایت کردند و عدم اقدام پلیس کلوب و عدم هرگونه برخوردی با اقدامات مذکور از سوی گردانندگان سایت خود از مصادیق معاونت در جرایم مذکور بوده، بنابراین برخورد دادستانی محترم تهران با گردانندگان سایت cloob.com ضروری است.
وی از حذف یکباره برخی از مطالب موهون در تعدادی از پروفایل‌های فعال کلوب بعد از پخش دادگاه متهمان اینترنتی در تاریخ ۲۳ شهریور ماه خبر داد و ابراز داشت: چنین اقدامی شائبه یکی بودن، همکاری یا معاونت گردانندگان پروفایل‌های مذکور با مسئولان سایت کلوپ را تقویت می‌کند، به همین منظور خواستار بررسی بیشتر موضوع از سوی مراجع ذی‌ربط هستیم.