×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران به تشریح عملکرد این دادگاه‌ها در سال جاری پرداخت.

محمدعلی ابراهیم‌خانی اظهار کرد: به صورت میانگین ماهانه ۱۰ هزار پرونده به دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران وارد می‌شود که این تعداد با توجه به صلاحیت‌ها به ۶۲ شعبه‌ این دادگاه‌ها ارجاع ‌شد.

به گفته‌ی وی در سال ۸۳ حدود ۶۸ هزار پرونده، در سال ۸۴ حدود ۸۲ هزار پرونده، در سال‌های ۸۵ و ۸۶ هر کدام حدود ۸۹ هزار پرونده، در سال ۸۷ حدود ۱۰۰ هزار پرونده به این دادگاه‌ها ارسال شده است و در شش ماه اول سال جاری بیش از ۵۰ هزار پرونده وارده دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران بوده است.

معاون قضایی دادگستری کل استان تهران، میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌ها را ۴۵ روز عنوان کرد و افزود: البته در مورد برخی از پرونده‌ها با توجه به سنگینی و جرایم مربوطه احتمالا زمان رسیدگی افزایش پیدا می‌کند.

ابراهیم‌خانی در ادامه در تشریح عملکرد دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران تا بهمن ماه سال جاری، گفت: در این مدت ۹۵ هزار و ۲۵۶ فقره پرونده به شعبه‌ی دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران وارد و ۹۳ هزار و ۵۸۹ فقره مختومه شده و موجودی اول ماه اسفند ماه ۱۲ هزار و ۸۲۲ فقره بوده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که از ۷ هزار و ۴۲۰ فقره از احکام صادره از دادگاه بدوی نقص گرفته شده، افزود: از این تعداد پرونده ۴۹ هزار و ۹۸۴ حکم دادگاه بدوی تایید، ۷ هزار و ۷۶ حکم دادگاه بدوی تایید همراه با اصلاح شده، ۲هزار و ۶۶۸ حکم دادگاه بدوی نقض و حکم برائت صادر شده، ۵هزار و ۲۵۸ حکم دادگاه بدوی نقض و صدور حکم جدید شده، ۳هزار و ۵۹۲ حکم دادگاه بدوی نقض و منجر به صدور قرار شده، ۴ هزار و ۱۸۶ حکم دادگاه بدوی نقض و منجر به صدور دستور رسیدگی ماهوی شده است.

معاون قضایی دادگستری کل استان تهران، تصریح کرد: در سال جاری ۲۶مورد قرار بازداشت موقت تایید، ۴۸ قرار بازداشت موقت فک شده، ۷۷۵ مورد حل اختلاف، ۲۲۱ فقره تجمیع احکام،۳۹۴ فقره قرار عدم صلاحیت، ۲هزار و ۳۵۲ مورد تخفیف مجازات،یک هزار و ۸۴۸ حکم حبس دادگاه بدوی به جزایی نقدی و ۲۱۶ مورد آزادی مشروط صادر شده است.