×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

tarazoرییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در دستگاه قضایی امر صلح و سازش به عنوان یک اولویت قرار داشته و توصیه و سیاست دستگاه قضایی در اختلافات جزیی و بزرگ، ایجاد صلح و سازش است.

 منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، پیش از ظهر روز شنبه در جلسه حل اختلاف طوایف شهنوازی و گمشادزهی در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان اظهارکرد: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان مواجهه با قتل‌ها به ویژه درگیری‌های طایفه‌ای است که بعضا در این نزاع‌ها افراد بی‌گناه زیادی کشته می‌شوند. در این راستا همه مردم استان از این اتفاق ناراحت بوده و بدنبال راهکاری برای رفع آن هستند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در جلسات حل اختلاف نشان از تنفر آنها از این دعواها دارد گفت: وقتی صحبت از سازش بین دو یا چند طایفه می‌شود، موج خوشحالی در بین مردم پدیدار می‌شود، این چیزی نیست جز ابراز ایمان مردم. مردم ما مردمی مومن و مسلمان هستند و اعتقاد به مبانی دینی دارند و می‌دانند که کشت و کشتار و نزاع، منفورترین موضوع در فرهنگ دینی ماست. دو طایفه‌ای که در زیر پرچم اسلام زندگی‌ می‌کنند نباید اختلاف و درگیری داشته باشند و اجازه دهند انسان‌های بی‌گناه بدون دلیل قربانی شوند.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تبیین اهداف این نشست در جهت حل اختلافات دو طایفه، ادامه داد: جای تبریک دارد که دو طایفه بعد از سال‌ها اختلاف آمده‌اند که آن را رفع کرده و در صلح و سازش و آبادانی منطقه خود فعال باشند. در دستگاه قضایی امر صلح و سازش به عنوان یک اولویت قرار داشته و توصیه و سیاست دستگاه قضایی در اختلافات جزیی و بزرگ، ایجاد صلح و سازش است.

حمیدی در ادامه این جلسه افزود: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همه آحاد آن فرزندان نظام هستند، ما نارحت از این قضیه هستیم که فرزندان این نظام به کشورهای دیگری متواری می‌شوند، همانطور که در یک خانواده فرزند خلف و ناخلف وجود دارد ما نباید فرزندان ناخلف را ترد کنیم، باید به این افراد کمک کنیم تا به دامان جامعه بازگردند، هرکس از چارچوب و دامن نظام خارج شد باید به هر نحو ممکن آن را برگردانیم. امروز امان نامه در نظام اسلامی و استان سیستان و بلوچستان یک ظرفیت است.