×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بندهای ۶۶ و ۶۷ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، که برای پنج سال آینده نقشه راه کشور را مشخص کرده است بر توسعه ثبت رسمی و استحکام قراردادهای مالکیت های معنوی تاکید دارد که باید با تدابیر مدیریتی دقیق اجرایی شود.

ب احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری سخن می گفت با اعلام این مطلب گفت: خدمات مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک سازمان حاکمیتی، منافع ارزشمندی در زمینه های اقتصادی و اجتماعی برای کشور در پی داشته و در ایجاد نظم جامعه بسیار موثر است.

وی فلسفه ایجاد حکومت و وضع قوانین را ایجاد نظم و عدالت در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر امور حاکمیتی مورد کم توجهی قرار بگیرد خسارت جبران ناپذیری برای جامعه به دنبال دارد.

تویسرکانی با تاکید بر اهمیت فهم مشترک در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها اظهار کرد: مسئولان باید ساز و کاری را فراهم کنند که با هزینه کم تر و بهینه تر و با بکارگیری بهتر منابع موجود، در جهت نظم اداری حرکت شود؛ چرا که با حرکت انفعالی و بدون نقشه جامع و عملیاتی نمی توان به اهداف سازمانی دست یافت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، برون رفت از مشکلات و ایجاد سلامت اداری را نیازمند آسیب شناسی دقیق مشکلات دانست و با اشاره به این که در گذشته به سازمان ثبت اسناد و املاک نگاهی سنتی وجود داشت، افزود: با تلاش همکاران ثبتی در سراسر کشور و استفاده از فناوری های نوین و ارائه خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی، این سازمان به سازمانی پیشرو در ارائه خدمات به مردم تبدیل شده است.

تویسرکانی مراجعه مکرر مردم به ادارات را یکی از عوامل فساد اداری عنوان کرد و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که با حذف بسیاری از مراجعات، زمینه این عوامل به حداقل برسد و با الکترونیکی کردن امور زمینه ارائه خدمات به صورت دقیق، سریع و شفاف را به مردم و متقاضیان ایجاد کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه سند دار کردن تمامی عرصه های کشور و جانمایی آنها در سیستم کاداستر را از ماموریت‌های مهم سازمان ثبت اعلام کرد و گفت: متولیان حراست از اراضی و عرصه های ملی باید تمامی تلاش خود را در جهت سند دار کردن این اراضی و جلوگیری از تعدی به آنها به انجام برسانند.

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کاهش پرونده های ورودی به محاکم دادگستری اظهار کرد: در بخش ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری این سازمان نیز از آنجایی که بخش مهمی از اقتصاد کشور از این مجاری عبور می کند، با تحول در ارائه خدمات و بهره گیری از سامانه های الکترونیکی، گام های بزرگی جهت بهبود فضای کسب و کار برداشته شده است.

در این مراسم که مسئولان قضایی، اجرایی و اداری استان حضور داشتند، سیدمحمود بهرسی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری منصوب و از زحمات محمدحسن بهادر مدیرکل سابق ثبت این استان تقدیر و تشکر شد.