×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان عمومی و انقلاب تهران به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های ترور دکتر شهریاری و دکتر علی‌محمدی، هتاکی به فائزه هاشمی، حادثه در ایران خودرو، فوت یک طلبه‌ در منطقه فشافویه، تئاتر «هدا گابلر»، سقوط یک هواپیما در ارومیه و محمد امین هادوی پرداخت و به سوالاتی در زمینه‌های دیگر نیز پاسخ داد.

افراد دیگری در مورد ترور شهریاری و علی‌محمدی تحت پیگردند

دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۲ (سعادت آباد) در جمع خبرنگاران در مورد آخرین نتایج رسیدگی به پرونده ترور دکتر شهریاری و دکتر علی‌محمدی اظهار کرد: متهمانی که در این پرونده دستگیر شده‌اند، تعداد دیگری از شبکه رژیم صهیونیستی بوده‌اند که در این زمینه نقش داشته‌اند. تعدادی از متهمان دستگیر شده‌اند و افراد دیگری را در دست شناسایی و تعقیب داریم که به دلایلی نمی‌توان جزئیات آن را بیان کرد؛ اما مرجع تحقیق کننده با جدیت بر روی این پرونده مشغول به کار است و امیدواریم سایر افراد نیز شناسایی شوند و پرونده به دادگاه ارسال شود.

پرونده متهمان هتاکی به فائزه هاشمی در آستانه ارسال به دادستانی است

وی در خصوص موضوع هتاکی به فائزه هاشمی که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود نیز تصریح کرد: در این زمینه همان‌طور که قول داده بودیم اقدام کردیم. هفته گذشته دستور شناسایی متهمان را صادر کردیم که به این ترتیب دو نفر از متهمان شناسایی و پرونده‌ای برای آنان تشکیل شد که به زودی به دادسرا ارسال می‌شود.

دادستان تهران ادامه داد: پرونده به همراه گردش کار در آستانه ارسال به دادستانی است؛ البته چند نفر دیگر نیز در این پرونده هستند که روی آنها کار می‌شود. با قاطعیت می‌گویم در این نوع پرونده‌ها که هم برای نظام فضاسازی می‌کنند و هم موجب می‌شوند که عده‌ای فکر کنند در ایران هتاکی آزاد است، افرادی که مرتکب جرم می‌شوند باید هزینه آن را بپردازند. در این مورد نیز دادستانی اقدام کرده است.

جعفری دولت‌آبادی یادآور شد: خانواده آقای هاشمی مطلبی را اعلام کردند و ما نیز از جنبه عمومی اقدام کردیم.

پرونده حادثه ایران خودرو به دادگاه می‌رود

وی همچنین در خصوص پرونده حادثه در ایران خودرو گفت: ان‌شاالله این پرونده به دادگاه می‌رود.

خودکشی و قتل، دو فرضیه در مورد فوت یک طلبه در فشافویه است

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر فوت طلبه‌ای در منطقه فشافویه به علت سوختگی نیز خاطرنشان کرد: این فرد طلبه‌ای در منطقه پیشوای ورامین بوده و دو نقل در خصوص وی مطرح است؛ نخست اینکه وی به منطقه امامزاده هاجر در فشافویه رفته و دیگر اینکه وی را برای خواندن نماز برده‌اند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بحث خودکشی و قتل عمد وی مطرح است اما آنچه مراجع قضایی به ما گزارش داده‌اند بحث خودکشی بوده، گرچه گزارشاتی نیز در مورد قتل وی وجود دارد.

جعفری دولت‌آبادی افزود: نظریه پزشکی قانونی اخذ شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. رییس دادگستری کل استان تهران نیز در این زمینه هیاتی را به منطقه اعزام کرده‌اند.

پرونده تئاتر «هدا گابلر» مفتوح است و تصمیم نهایی گرفته نشده است

وی در خصوص پرونده تئاتر «هدا گابلر» نیز گفت: همانطور که گفته بودیم افرادی در این زمینه به دادستانی احضار شد‌ند و از آنها تحقیقات به عمل آمد. هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و پرونده مفتوح است.

نظرات قطعی کارشناسی در مورد سقوط هواپیما در ارومیه اعلام نشده است

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین در مورد سقوط یک هواپیما در ارومیه که پرونده آن در دادسرای فرودگاه مطرح است، گفت: باید توجه داشت که سقوط هواپیما نیازمند کارشناسی طولانی‌مدت است. در این پرونده نیز اینگونه بوده و هنوز نظرات قطعی کارشناسی نیامده و حداقل شش ماه زمان می‌برد تا نظرات کارشناسی در مورد علت سقوط اعلام شود. اگر نظرات ارائه شود، اعلام نظر خواهد شد.

محمدامین هادوی در نوبت محاکمه قرار دارد

در ادامه خبرنگاری در مورد سرانجام پرونده محمدامین هادوی از جعفری دولت‌آبادی سوال کرد که وی گفت: پدر این فرد آزاد است. برای پرونده محمدامین هادوی کیفرخواست صادر شده، پرونده به دادگاه رفته و در نوبت محاکمه قرار دارد.

ایجاد کهریزک ۲ صحت ندارد

دادستان تهران در مورد انتشار اخباری در خصوص ایجاد کهریزک ۲ و انتقال برخی متهمان به آنجا نیز با تکذیب این مطلب گفت: این موضوع صحت ندارد و اگر کسانی مدعی هستند، دلایل خود را به دادستانی ارائه کنند.

گزارش مستندی در مورد عدم رعایت موازین اسلامی در آژانس‌های مسافرتی اعلام نشده است

خبرنگاری نیز با اشاره به اینکه در برخی از آژانس‌های مسافرتی موازین اسلامی رعایت نمی‌شود، از جعفری دولت‌آبادی سوال کرد که «آیا مدعی‌العموم در این خصوص ورود نمی‌کند؟»

وی پاسخ داد: خانواده‌های ایرانی بسیار هوشیار هستند و در انتخاب تورها دقت می‌کنند و رسانه‌ها نیز نباید به چنین موضوعاتی دامن بزنند. ممکن است در میان هزاران آژانس مسافرتی برخی تخلف کنند اما طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده، این میزان تخلفات گسترده ثابت نمی‌شود. اخبار پراکنده‌ای در برخی از رسانه‌ها در این موضوع منتشر شد ولی گزارش مستندی از سوی پلیس تا این لحظه برای ما ارسال نشده است.

فرد سومی جزو کشته‌شدگان ۲۵ بهمن نبوده است

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «رسانه‌های بیگانه مدعی هستند که فرد سومی به نام تهرانچی جزو کشته‌شدگان ۲۵ بهمن است» اظهار کرد: این خبر تکذیب می‌شود. موضوع را پیگیری کردم که ظاهرا فرد مشابهی در همان روز به طور عادی فوت کرده و آنها وی را به این روز نسبت داده‌اند.

موسوی و کروبی به همراه همسرانشان در منزل به سر می‌برند

خبرنگاری نیز با اشاره به اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر اینکه آقایان موسوی و کروبی به همراه همسرانشان در منزل به سر می‌برند، گفت که پس از اظهارنظر شما خانواده‌های آنها به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید به مطلبی که دادستان بیان می‌کند، توجه کنند. آقایان کروبی و موسوی در منزلشان هستند و اخبار دیگری که منتشر می‌شود، دروغ است.

در ادامه خبرنگاری گفت: مطرح شده که به مناسبت هشت مارس، امروز قرار است برخی کشف حجاب کنند. برخورد دستگاه قضایی با اینگونه افراد چگونه است؟

مردم اجازه نخواهند داد بار دیگر فتنه پا بگیرد

دادستان تهران پاسخ داد: از این ادعاها خوشحال نشوید و به این سایت‌ها امیدوار نباشید. مردم اجازه نخواهند داد فتنه بار دیگر پا بگیرد. آنها در اول و همچنین دهم اسفند شکست خوردند.

وی افزود: حال فرض کنید که چند نفر نیز مکشفه شوند. زمان رضاخان نیز عده‌ای مکشفه شدند. مگر چه اتفاقی افتاد؟ تاکید می‌کنم که فتنه از این راه‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

جعفری دولت‌آبادی در پایان با قدردانی از خبرنگاران حوزه قضایی به خبرنگاران و اصحاب رسانه نمره قابل قبولی داد و به رسانه‌ها توصیه کرد که در انتشار اخبار قضایی بیش از پیش دقت کنند.