×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان کل کشور از پلمب هتلی در مشهد که زائران غیرایرانی در آن دچار مسمومیت شدند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه همایش روحانیت و قرآن در دستگاه قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره‌ آخرین وضعیت پرونده مسمومیت زائران غیرایرانی گفت: همانطور که دادستان مشهد اعلام کردند در حال حاضر ۵ نفر بازداشت شده‌اند تا از آنها تحقیقات شود.

وی با بیان این که هتلی که در آن این اتفاق افتاده در حال حاضر پلمب است گفت: فعلا هتل مذکور پلمب شده است تا تحقیقات در ابعاد بهتر صورت گیرد. همچنین توسط وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و بخش‌های مختلفی زیر نظر دادستان مشهد تحقیقات در حال انجام است. در حال حاضر نکته‌ای را نمی‌توانیم به صورت رسمی اعلام کنیم.

رئیسی با بیان این که سمی که موجب مسمومیت زائران شده به تهران ارسال شده است، گفت: فکر می‌کنم در روزهای آینده با تحقیقاتی که از بازداشت شدگان انجام می‌شود و همچنین با تحقیقاتی که در رابطه با سم صورت می‌گیرد، ابعاد قضیه روشن شود.

رئیسی تصریح کرد: البته این که مساله رخ داده عمدی بوده یا این که از غفلتی نشات گرفته را نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد، ولی شاید ظرف ساعات و روزهای آینده بتوان به عواملش اشاره کرد و موضوع را بیان کرد. با توجه به این که این قضیه از طرف مسئولین قضایی، اطلاعاتی و امنیتی کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرد باید مراقب سوء استفاده‌ دشمنان بود تا از این مساله بهره برداری نکنند.

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره‌ نوع اتهام یکی از معاونان رئیس جمهور سابق خاطرنشان کرد: این فرد در حال حاضر بازداشت شده و از وی تحقیقات صورت می‌گیرد. همچنین مسائلی نسبت به ایشان مطرح است که در حال بررسی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اتهام این فرد اقتصادی است یا امنیتی، تصریح کرد: فعلا این موضوع در حال بررسی است.

دادستان کل کشور درباره وضعیت وکلای میلیاردی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود اظهار کرد: وکالت یک امکان بسیار خوبی برای دستگاه قضایی و اصحاب دعواست، اما وکیل ناسالم بزرگترین تهدید برای دادرسی عادلانه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنان که وکیل خوب بهترین فرصت است، وکلای ناسالم بدترین تهدید برای دادرسی عادلانه محسوب می‌شوند.

رئیسی خاطرنشان کرد: بنای دستگاه قضایی این است که ضمن میدان دادن به وکلای سالم حتما با وکلای ناسالم برخورد کند و اجازه ندهد آنها میدان پیدا کرده و تخلف کند.