×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

زن جوانی در دادگاه گفت: ۲۰ سال است که فقط به خاطر پسرم به زندگی با شوهر معتادم ادامه داده‌ام، اما پسرم نیز راه پدر معتاد خود را ادامه داده است. حالا که هر دو شبیه یکدیگر شده‌اند، دلیلی ندارد که در این زندگی بمانم.

زن جوانی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست طلاق از شوهرش را به قاضی دادگاه ارایه کرد. این زن جوان که ۳۸ سال سن داشت، خطاب به قاضی گفت: ۱۸ سال داشتم که با پسرعمویم ازدواج کردم. یعنی خانواده‌ام مرا مجبور به ازدواج کردند؛ چرا که از بچگی من و شوهرم را برای یکدیگر در نظر گرفته بودند.

وی در حالی که به آرامی گریه می‌کرد، ادامه داد: ۲۰ سال از زندگی‌مان می‌گذرد اما این ۲۰ سال برای من مانند ۶۰ سال گذشته است، زیرا نه تنها احساس آرامش نداشتم، بلکه بارها و بارها به دلیل سختی‌های زیاد تصمیم گرفتم خودکشی کنم اما منصرف شدم.

این زن جوان تصریح کرد: همسرم از همان ابتدا که با من ازدواج کرد به مواد مخدر اعتیاد داشت و اکنون اعتیاد شوهرم آن‌قدر شدید شده که حاضر است تمام اعضای خانواده را از بین ببرد تا بتواند به مواد مخدر مورد نیازش دست پیدا کند.

وی گفت: از همان سالی که ازدواج کردیم در خانه‌های مردم کار کردم تا بتوانم هزینه‌ی زندگی‌مان را تامین کنم اما اکنون تنها پسرم که او را به سختی و زحمت بزرگ کرده‌ام نیز معتاد شده و برای به دست آوردن پول مواد مخدرش همراه با پدرش مرا کتک می‌زند.

وی در حالی که سعی داشت خود را آرام کند، ادامه داد: پسرم ۱۹ ساله است اما او نیز مانند پدرش به مواد مخدر روی آورده‌، البته چند سال قبل متوجه شدم که او سیگار مصرف می‌کند و سعی کردم با خوشرویی و خطراتی که ممکن است در آینده او را تهدید کند آشنا کنم اما موفق نشدم.

وی در پایان گفت: در این چند سال تنها به دلیل وجود پسرم، این زندگی را تحمل کردم اما اکنون که او مانند پدرش شده است دیگر تمایلی به ادامه‌ی زندگی با شوهرم ندارم. هم‌چنین هیچ‌گونه ادعای مالی نسبت به شوهرم ندارم و خواهان جدایی از او هستم.

به گزارش ایسنا، قاضی بعد از شنیدن اظهارات این زن، به دلیل عدم حضور مرد در دادگاه حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد.

دکتر مجید ابهری پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی و مشاور خانواده در این باره به ایسنا گفت: اگر در این ازدواج تحقیقات اولیه انجام می‌شد هیچ‌گاه در جامعه شاهد روی دادن چنین اتفاقاتی نبودیم. هم‌ چنین ازدواج‌های تحمیلی که برخلاف میل دختران و پسران انجام می‌شود، نمونه‌ای بارز از مشکلات اجتماعی است.

وی ادامه داد: در این درخواست طلاق که پدر و پسر باعث عدم امنیت جانی این خانم شده‌اند و ایشان از ابتدای زندگی خود چرخ خانه را به حرکت درآورده، علاوه بر مجازات ضرب و جرح توسط این دو مرد در مورد این زن، محکمه حکم به طلاق خواهد داد، به جهت این‌که این پدر و پسر بارها و بارها برای ترک مواد مخدر کلینیک‌های مجهز مراجعه کرده‌اند اما ناموفق بوده‌اند. هم‌چنین این خانواده نمونه‌ای بارز از خانواده‌ی متشنج است که ۷۵ درصد از نوجوانان و جوانان بزهکار جامعه محصول این نوع از خانواده‌ها هستند.