×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری صبح امروز در دیدار با خبرنگاران حوزه قضایی با اعلام این مطلب افزود: ما معتقدیم خبرنگاران یاران هر سه قوه هستند.

وی افزود: می دانیم که خبرنگاران با قلم توانای خود نقش عمده‌ای در افزایش سطح آگاهی شهروندان ایفا می‌کنند که در حوزه قضایی این افزایش در قالب سطح آگاهی قضایی مردم است.

وزیر دادگستری در پاسخ به ارائه پیشنهادی از سوی یکی از خبرنگاران مبنی بر برگزاری دوره های آموزش حقوقی برای خبرنگاران این حوزه گفت: باید بررسی شود که این مسئولیت به عهده وزارت ارشاد است یا وزارت دادگستری می‌تواند در آن ورود پیدا کند.

وی افزود: اگر مشخص شود که وزارت دادگستری می تواند در این حوزه ورود پیدا کند حتماً شرایط برگزاری این دوره ها فراهم می شود.

بختیاری همچنین در پاسخ به پیشنهاد یکی دیگر از خبرنگاران برای پا درمیانی وزیر دادگستری در موضوع آزادی برخی از خبرنگارانی که به واسطه انتقاد از برخی از مسئولان محکوم شده اند گفت: من هم قبول دارم که ابزار ریاست به گفته امیر مومنان سعه صدر است اما باید طرف دوم ماجرا را هم دید و بررسی کرد که چه مطلبی نوشته شده است که باعث محکومیت خبرنگاری شده است.

وی درباره گلایه یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم اطلاع رسانی وزارت دادگستری درباره برخی از کنوانسیون های حقوقی گفت: ما در وزارت مرجع ملی برخی از کنوانسیون ها نظیر حفظ حقوق کودکان هستیم اما به گفته شما تا کنون اطلاع رسانی مطلوبی صورت نگرفته است.

وزیر دادگستری گفت: از این پس شرایطی فراهم خواهیم کرد تا خبرنگاران در جلسات تشکیل شده این کنوانسیون ها نیز حضور پیدا کنند.

یکی از خبرنگاران به وزیر درباره وظیفه دادگستری در حمایت از بزه دیدگان تذکر داده و مدعی شد در این زمینه اطلاع رسانی نشده است که بختیاری گفت: ما در این زمینه اعتباراتمان فوق العاده کم است.

وی افزود: ما نگران این هستیم که اطلاع رسانی در این زمینه باعث شود که سیل درخواست ها درباره کم به بزه‌دیدگان افزایش پیدا کند و ما نتوانیم جوابگوی این درخواست ها باشیم.