×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادگستری کل استان تهران درباره انتشار خبری مبنی بر صدور حکم قطع ید سارق مغازه شیرینی فروشی در تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: به دنبال انتشار خبری از سوی تعدادی از خبرگزاری‌ها و همچنین بازتاب و تحلیل‌های غیر کارشناسی پیرامون آن مبنی بر صدور حکم قطع ید سارق مغازه شیرینی فروشی در تهران توسط یکی از شعب کیفری مجتمع قضایی بعثت بدینوسیله به منظور تشحیذ ذهن کلیه شهروندان و همچنین مخاطبین این دادگستری به اطلاع عموم می‌رساند:

۱-مطابق با تبصره (۱) ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری انتشار حکم صادره قبل از قطعی شدن در رسانه‌های گروهی مجاز نخواهد بود و متخلف از این تبصره به مجازات مفتری محکوم می‌شود. لذا با اشاره به ماده فوق باید توجه داشت که این حکم قابل اعتراض بوده و در مرجع محترم تجدید نظر مورد رسیدگی مجدد قرار خواهد گرفت.

۲-با عنایت به رسالت و وظیفه‌ی ذاتی رسانه‌های جمعی مبنی بر اطلاع رسانی شفاف و بی‌حاشیه از اخبار، رویدادها و حوادث انتشار این خبر از سوی رسانه‌ها قبل از قطعی شدن آن، باعث تشویش اذهان عمومی شده و خلاق نص صریح قانون می‌باشد.

۳-روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران مطابق با ضوابط قانونی و وظیفه‌ی ذاتی خود و در راستای رفع ابهامات حادث شده، متعاقب تعیین تکلیف نهایی پرونده در مرجع تجدید نظر اطلاعات لازم را به نحو مقتضی منتشر خواهد نمود.