×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

وکیل مدافع «محمد توسلی» از ارجاع پرونده موکلش به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد.

ایمان میرزازاده  با اشاره به حکم صادره از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران و اعلام اعتراض به این حکم، گفت: در حال حاضر این پرونده برای تجدید‌نظر خواهی به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال شده است.

وی تاکید کرد: ما علاوه بر لایحه اعتراضی که به دادگاه ارائه داده‌ایم، لایحه مفصلی که شامل مکاتبات ما با ریاست قوه قضاییه،‌ نمایندگان مجلس، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و سوابقی که در پرونده سال ۸۰ نسبت به آقای توسلی مطرح بوده و به آن توجه نشده است که در حدود ۲۰۰ صفحه می‌شود را اخیرا به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارائه کرده‌ایم و منتظر تعیین وقت برای ارائه دفاعیات موکلم در دادگاه تجدیدنظر هستیم.

وکیل مدافع محمد توسلی در پایان گفت: برخلاف آنچه که در برخی از سایت‌های خبری آمده، پرونده سال ۱۳۸۰ که ۹ سال حبس تعزیری برای آقای توسلی در نظر گرفته شده بود، هرگز به موکلم و وکلای ایشان ابلاغ نشده است و آن پرونده مشمول مرور زمان شده است.

وی توضیح داد که پرونده سال ۸۰ نیز به دستور آیت‌الله شاهرودی ریاست وقت قوه قضاییه در سال ۸۱ متوقف شده است.

محمد توسلی از آبان سال ۹۰ تا اردیبهشت سال جاری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام بازداشت بود که در حال حاضر با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران نیز اخیرا در حکمی محمد توسلی را به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های حزبی، تشکیلاتی و مطبوعاتی محکوم کرده بود.