×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جرای حکم قصاص «مجید» متهم به اسیدپاشی که منجر به نابینایی دو چشم آمنه شده بود، برای مدت نامشخصی به تعویق افتاد.

درحالی که قرار بود این حکم ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۴ اردیبهشت در بیمارستان دادگستری تهران اجرا شود و «مجید» مورد قصاص از ناحیه دو چشم قرار گیرد، ظاهرا به دلایلی اعلام نشده در ساعات پایانی شامگاه جمعه و بر اساس اعلام مسوولان اجرایی حکم، اجرای آن به تعویق افتاده است.

این در حالی است که هنوز دلیل به تعویق افتادن حکم مشخص نیست و زمان دیگری نیز برای اجرای آن در نظر گرفته نشده است و حتی خود آمنه تا ۲ ساعت پیش از موعد تعیین شده برای اجرا، از تعویق آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد.

شاکی پرونده‌ی اسیدپاشی ساعت ۱۰ روز شنبه ۲۴ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که «مجید» محکوم به قصاص این پرونده، قطعا مورد اجرای حکم قصاص قرار می‌گیرد.

آمنه بهرامی‌نو با اظهار بی‌اطلاعی از خبر اجرا نشدن حکم قصاص اظهار کرد: حکم قصاص امروز اجرا می‌شود و من و خانواده‌ام برای اجرای حکم در حال رفتن به محل اجرای حکم هستیم.

ظاهرا دستوری مبنی بر توقف اجرا ابلاغ نشده بلکه فقط اجرای قصاص به زمان دیگری موکول شده است.

مجید متهم است که عصر یکی از روزهای پاییزی سال ۸۳ به دلیل جواب منفی آمنه به خواستگاری او، در شرق تهران روی صورت وی اسید پاشیده و به این وسیله موجب نابینایی مطلق آمنه شده است.

با انجام تحقیقات قضایی و صدور کیفرخواست برای این متهم، دادگاه کیفری استان رای به قصاص متهم از ناحیه هر دو چشم داده و بنا بود این حکم پس از گذشت مدتها امروز به مرحله اجرا درآید که به تعویق افتاد.