×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه به همراه مسوولان عالی قضایی صبح امروز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی(ره) تجدید میثاق کرد.

، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) همراه بود، رییس قوه قضاییه و مسوولان عالی قضایی با نثار گل به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام و با قرائت فاتحه‌، بار دیگر بر پایبندی خود به حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کردند.

مسوولان عالی قضایی همچنین با حضور بر مزار شهدای هفتم تیر و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران هدف از حضورش را ادای احترام به مقام روحانی و بلند امام امت (ره) عنوان و تصریح کرد: ایشان بنیانگذار و معمار بنای بسیار رفیعی نه فقط در کشور ما بلکه در کل جهان بودند و راه جدیدی را برای ملت ما و انسان‌های روزگار ما فرارو نهادند و ما برای ابراز ارادت آمده‌ایم.

رییس دستگاه قضا با بیان این‌که ان شاالله قدردان نعمت این راهی که امام راحل پیش روی ما نهادند خواهیم بود، افزود: همان طور که ملت ما در طول این سال‌های متمادی چنین بودند.

وی در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه در آستانه سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به چه پیشرفت‌هایی دست یافته است، اظهار کرد: در مورد قوه قضاییه همانطور که امام راحل فرموده و مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند این قوه اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر قوه قضاییه در کشور اصلاح شود ان شاالله بسیاری از امور اصلاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها بنایی که ایجاد کرده‌ایم آرام آرام شکل خود را یافته و کارهای بسیار خوبی در ساختار قوه قضاییه و تقنین قوانین صورت گرفته منتها مشاکلی هم هنوز وجود دارد و امیدواریم با تلاش‌هایی که در این سال‌ها انجام خواهیم داد با اصلاح پاره‌ای از مشکلات رضایت بیشتر مردم را فراهم کنیم و راه دسترسی مردم به امکانات قوه قضاییه بهتر و سهل تر باشد.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: ان شاالله قوه قضاییه به وظیفه اصلی خود که همان قضاوت عادلانه است، عمل کند و ارزیابی ما در این مورد مثبت است.

آملی لاریجانی در مورد اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن در سال جاری تاکید کرد که این اهمیت هر سال وجود داشته و مردم نشان داده‌اند که در ادامه راه امام راحل پرصلابت و مستحکم ایستاده‌اند و امسال نیز این اهمیت وجود دارد.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: مردم ما برای دادن پاسخ دندان شکن به دشمنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه با وحدت تمام مشارکت خواهند کرد و ان شاالله همه یک صدا و هم نوا پاسخ قطعی به دشمنان خواهند داد.