×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مسئولان عالی قضایی در پایان هفته قوه قضاییه با برگزاری همایش سراسری قوه قضاییه و نیز دیدار با مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، گرد هم آمدند تا به ارزیابی رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی بپردازند.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی در مشهد مقدس، با تقدیر از تلاش مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی در پیشبرد اهداف این قوه و ارزیابی مثبت از این تلاش‌ها تصریح کرد: حضور مسئولان قوه قضاییه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و دیدار با مقام معظم رهبری و استماع سخنان و رهنمودهای ایشان روحیه مضاعفی برای تلاش و کوشش همه‌جانبه در جهت ارتقای دستگاه قضایی به ما بخشید.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش سراسری دستگاه قضایی در مشهد مقدس و با تقدیر از حضور رییس‌جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان کشوری و لشکری در این همایش، دیدار مسئولان عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم برای مسئولان دستگاه قضایی در جهت تبیین افق‌های پیش رو متناسب با رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری موجب دلگرمی همه مسئولان قوه قضاییه است و رهنمودهای ایشان راه را روشن‌تر و عزم و اراده مسئولان قضایی را برای خدمت به مردم بیشتر خواهد کرد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم توجه به برنامه‌ریزی و اجرایی کردن سیاست‌ها و رویکردهای قضایی و ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن برنامه‌های قوه قضاییه افزود: امیدواریم با رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکتی جدید در قوه قضاییه برای ایجاد تحول و پیشرفت روزافزون با محوریت برنامه‌ریزی‌های زیربنایی آغاز شود و استمرار یابد.

آملی لاریجانی انجام برنامه‌ریزی راهبردی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی دانست که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان دستگاه قضایی قرار گیرد.

وی تعامل مناسب میان قوای سه‌گانه را در پیشبرد اهداف ضروری توصیف کرد و خواستار همکاری‌های همه‌جانبه برای کمک به ارتقای قوه قضاییه شد و خاطرنشان کرد: مسئولان قوه قضاییه از هیچ تلاش و کوششی به منظور ارتقای دستگاه قضایی دریغ نخواهند کرد و امیدواریم متولیان سایر قوا نیز در این راه قوه قضاییه را یاری دهند.

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید هفته گذشته خود و سایر مسئولان عالی قوه قضاییه از دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری استان تهران تصریح کرد: در این بازدید سرزده، علاوه بر بازرسی از شرایط و نحوه فعالیت قضات، شنونده دغدغه‌ها و مشکلات آنان نیز بودیم و نقاط قوت و کاستی‌ها در این بازرسی سرزده مشخص شد.

آملی لاریجانی این نوع بازرسی‌های سرزده را مفید خواند و در ارزیابی نسبت به این بازدید سرزده گفت: گرچه شاهد نظم و ترتیب قابل قبولی در نحوه حضور قضات و کارکنان و نحوه رسیدگی‌ها بودیم اما تخلفاتی هم مشاهده شد که تذکرات ضروری داده شد.

مسوولان عالی قضایی پس از سخنان رییس قوه قضاییه، گزارشات و مشاهداتشان را از بازدید سرزده هفته گذشته خود از محاکم مختلف استان تهران که در آستانه هفته قوه قضاییه انجام شد، ارائه کردند و در هر مورد توصیه‌ها و دستورات لازم از سوی آیت‌الله آملی‌لاریجانی صادر شد.