×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: آمریکا و سایر کشورهای غربی باید به فکر یک تعامل سازنده و توافق احترام آمیز با ایران باشند و از بازی در مسئله هسته‌یی ایران دست بردارند.

آیت‌الله لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به بیانیه اخیر تهران گفت: ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از رهبر معظم انقلاب یک قدم از اهداف هسته‌یی خود عقب‌نشینی نمی‌کنند و اگر کشورهای غربی به ویژه آمریکا در این خیال هستند که ایران عقب خواهد نشست باید بدانند که ایران هرگز تن به این کار نخواهد داد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امیدواریم گام اخیری که جمهوری اسلامی ایران در مسئله هسته‌یی برداشته است موجب عزت و سربلندی بیشتر ملت بزرگ ایران شود.

لاریجانی موفقیت‌های هسته‌یی ایران را نمونه‌ای از استقامت در راه رسیدن به اهداف و ارزش‌های انقلاب با تکیه بر معنویات و قدرت‌الهی و موجب پیروزی و موفقیت‌های چشمگیر دانست و گفت: بیانیه اخیر ایران سنگ محکی برای کشورهای مدعی غربی به ویژه آمریکا است که مشخص می‌کند آیا آنان به دنبال تعامل سازنده در بحث انرژی هسته‌یی هستند یا اینکه تنها به فکر منافع خود هستند و قصدشان شیطنت و شرارت علیه ایران است.

آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: پیروزی بزرگ مردم انقلابی ایران در جریان آزادسازی خرمشهر معجزه‌ای بود که موجب عزت و سربلندی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران شد.

لاریجانی آزادسازی خرمشهر را نشانه قدرت ایمان دانست و افزود: برحسب دیدگاه‌های مادی، کشوری که در آغازین روزهای پس از انقلاب عظیم خود قرار دارد و هنوز ساختارهای سیاسی، اجتماعی و مهمتر از همه نظامی آن در ابتدای راه است، نمی‌توانست در چنین نبردی به پیروزی برسد، اما از نگاه معنوی و با توکل بر خداوند، چنین پیروزی‌هایی غیر ممکن نیست و این پیروزی که وعده الهی بود محقق شد.

در ادامه ، مسئولان عالی قضایی، به بحث و بررسی پیرامون تشکیل شورای عالی نظارت و بازرسی در قوه قضاییه پرداختند.